Ønsker hurtig svar ang. senk Audi 100/s4

Anbefalte innlegg

Har en audi 100 avant med s4 fjører, vurderer å bestille senkesett med støtdempere fra NBS som senker en orginal audi 100, 35 mm.

Weitec Ultra-GT 35mm

Kode: 12554

Passer AVANT QUATTRO: 5 + 6syl. + Diesel

Passer ikke på biler med nivåregulering.

Komplett med korte gassdempere.

Spørsmålet er: Blir den høyere eller lavere enn den er med s4 fjører?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om S4-fjørene er av sportsutgave eller normalutgave. Er det slitte sportsfjører kan det hende det ikke blir så mye senking med det nye i forhold til nåværende. Men vil tro et komplett sett er bedre å kjøre med da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det kan lønne seg å prøve? Vil ikke at den skal bli spesielt høyere enn den er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

audi 100 er jo så altfor høy orginalt. jeg har senket min 40 mm men synes det er altfor lite.synd justerbart er så dyrt til disse modellene.de har vel et sett som senker 55mm også.blir nok det på meg tebker jeg selv om jeg nettopp har montert 40mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de er det! Helt enig!

Men min er egentlig veldig fin å se på med den høyden den har nå. Hjulbuen ligger 2-3 cm over banen på dekket.

Problemet er at den er myk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig farge kvalitet, men ser her hvordan den er.

Hvor lav/høy er min i fohold til din da Ronny?

Bilde084.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig farge kvalitet, men ser her hvordan den er.

Hvor lav/høy er min i fohold til din da Ronny?

Dette ser ut som 35-40mm senk utifra den vinkelen der ihvertfall (har hatt C4 med org. understell, og der gikk nesten knyttneven på tvers mellom dekk og hjulbue). Skal du senke mer enn 40mm får du problem med camber foran da den kun lar seg stille til et visst punkt. Du kan utvide skruehullene i fjærbeinslagrene og få litt til å gå på, men er ikke allverden å ta av. Mye senk gir feil camber på C4, så det er nok mye av grunnen til at justerbart ikke er noe hot vare til dette chassiet.

Helt sikkert noen her inne med senket C4 som kan si hvor mye som går foran før det blir alt for gæli hjulstilling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for nyttig svar!

Men jeg har sittet og tenkt litt. Lurer på om jeg lar fjærene være. Tar heller å satser på bedre dempere. F.eks. justerbare bilstein (hvis jeg finner noe)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for nyttig svar!

Men jeg har sittet og tenkt litt. Lurer på om jeg lar fjærene være. Tar heller å satser på bedre dempere. F.eks. justerbare bilstein (hvis jeg finner noe)

hei. litt vanskelig å si for jeg har på vinterhjul 16" nå men kan prøve å legge ut et bilde av den m 19" hvis jeg får til.

det skjønte jeg ikke åssen jeg skulle gjøre hehe.men om du går på medl biler og 92 mod audi 100 så ser du den.kjøpt av alexander.på de bildene er den kun senket bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for nyttig svar!

Gule Koni er jo et alternativ. Det burde jo fungere bra så lenge fjærene ikke har lagt inn årene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med erfaring fra 3 stk C4, vil jeg absolutt annbefale kombinasjonen Eibach og Gule koni. Da får du 35mm senk og knakende bra dempere. Fjærene har en fin karakterestikk og er værken myke eller for stive. Er vel 2500,- for et eibach sett hos Jackobs Auto, og rundt 5000,- for et sett koni hos Rodin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ronny! Så på bildene av din. Hvis det er den sølvgrå med fanger?

Syns det var fin høyde på bilen jeg. Er det sånn at den er senket 40 mm bak på bildet?

Hvilken dekk dim er det på 19" hjulene dine? 235/35 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rune. Har tenkt litt på koni, men hører så mange forskjellige meninger om merket. Blir derfor litt usikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi forresten VACN rabatt til Rodin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye senk gir feil camber på C4, så det er nok mye av grunnen til at justerbart ikke er noe hot vare til dette chassiet.

Helt sikkert noen her inne med senket C4 som kan si hvor mye som går foran før det blir alt for gæli hjulstilling :)

Et lite diskutert problem, men derfor desto viktigere. ;) Ikke mange med lave C4'er, og det er nok grunnen til camberproblemet er lite omtalt. På S C4-bilene må jo fjærbeinene bygges om for å få justerbart. Derfor lite utvalg av billige gewinde. Det gjør også at mange velger å la være å banke disse bilene i bakken.

Bilen skal ikke bli veldig mye lavere foran enn den røde det er bilde av over her før camberen hurtig vokser i minusgrader. Bak kan en jo justere camberen en halvmeter og kompensere for det meste av senk :) Bare synd det ikke ser helt bra ut. Ikke helt ideelt med comboen WTCC-stuk foran kontra loddrette hjulsider bak. Utseendemessig ihverfall. : bh :

Er vel to løsninger såvidt jeg vet. 2Bennett har justerbart med utvidet camberjustering. Husker jeg helt feil hvis Jan Nilsen her på forumet har et slikt sett? Alternativt kan man mate på med tilsvarende negativ camber bak også. Sluker dekk, men ser ihvertfall "riktig" ut :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ronny! Så på bildene av din. Hvis det er den sølvgrå med fanger?

Syns det var fin høyde på bilen jeg. Er det sånn at den er senket 40 mm bak på bildet?

Hvilken dekk dim er det på 19" hjulene dine? 235/35 ?

ja det er den. lurer på om det ikke sto 255 30 bak på den på det bilde jeg og 235 35 foran. 19" ja.

som sagt kjører jeg nå på 16" vinter og derfor blir det litt forskjell sånn men jeg liker at mellomrommet mellom dekk og bue er eliminert fullstendig eller at det går helt jevnt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.