#1 Skrevet April 11, 2008 Driver og skifter bremseklosser fremme på min golf 93, men får ikke av de jæ**a umbrakoskruene som holder kaliperen. Noen som vet hvilken størrelse umbrako som brukes der? Har en mistanke om at forrige mann som skiftet har runda de endel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2008 Driver og skifter bremseklosser fremme på min golf 93, men får ikke av de jæ**a umbrakoskruene som holder kaliperen. Noen som vet hvilken størrelse umbrako som brukes der? Har en mistanke om at forrige mann som skiftet har runda de endel.. Det er vel 7mm det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2008 var 8mm da jeg byttet på en golf3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2008 Er det unbrakoskruer der i hele tatt da? Hviken størrelse har du på skivene, standard 256 ? Husker litt fra jeg skiftet at jeg trengte bare å løsne to skruer med 13 mm hode så var kaliper løs. To skruer til med 17 hode løsnet så var skiven løs også, ganske grei skuring egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2008 har for meg at de umbracoskruene ikke skal løsnes jeg men at det er to 17mm skruer som sittir på innsiden der litt nærmere navet liksom.umbracoskruene løsner vel deler av pumpa bare men det er ikke nødvendig for å bytte klossene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 11, 2008 Knut: Har 5 bolts understell du kanskje? Jeg har 239mm skiver. Ronny, du har kanskje skiftet på 5 bolt du også? Rimelig sikker på at det er de 2 umbrakoene som må skrues opp, men de henger noe voldsomt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 11, 2008 Har vanlig 4 bolter ja. Virker rart at det skal være forskjellig da egentlig, burde jo være samme systemet. Takke seg til 6-kant bolter, de får man som oftest løsnet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2008 det er 7 mm umbrako. Er desse gjort runde da må du prøve å slå inn torx som er litt større. Funker ikkje dette da er det berre å skjære bort plastikken rundt skruen slik du kjem til med tang, men da bør du bytte dei etter på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 11, 2008 Okei, takker for svar! Får se på det imorgen, har hatt på masse 5-56 nå så satser på at det kommer seg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2008 Okei, baler enda med de skruene.. Noen som har størrelsen på torx som kan brukes her? Jeg hadde ikke store nok, så må kjøpe en imorgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...