Koblingskluss med nye baklykter på Golf 4! *LØST*

Anbefalte innlegg

Okey.... nå har jeg byttet bremselysbryteren men fremdeles intet bremselys :( Er det flere ledd i dette ledningsnettet?? Som f.eks rele eller sikringer som ikke ligger i sikringsboksen etc etc?

Angående montering av bremselysbryteren fulgte jeg en guide på nett for den aktuelle bryteren som sa at bremsepedalen skulle trykkes max inn, så montere bryteren og slippe denne sakte opp.... så klikket den trykkpinnen seg innover til bremsepedalen stoppet der den skulle stå. Funket ikke :( Bryteren jeg kjøpte var en A type (B, C og D er de som er litt vanskeligere å få justert korrekt)

Intet bremselys og en jævla glødelampe som lyser HELE tida når jeg kjører......

Kan også nevne at jeg forsøkte å montere tilbake orginallyktene uten noe hell :( Klusset startet vel med at det ble satt en vanlig pære ned i en sokkel der det skulle være 2 pærer tror jeg?! Har jo som nevnt over også de ledningene som gikk til hengerfestet liggende å slenge uten å være tilkoblet.....

Kan det være noe som kortslutter bremselysa? Eller er det no tull med f.eks pærene jeg bruker? 21/5W De er helt nye.

HJELP!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg feilsøkt litt og kommet frem til at det ikke går strøm bakover til bremselysa i det hele tatt.... har målt bryteren både inn på den og ut fra den og der er det strøm.... men ikke helt bak til bremselysa :(

Tok så en ledningsbit fra den ledninga som strømmen går ut fra på bremselysbryteren inn på pluggen til begge bremselysene bake. Da ble det lys...... oppe i bakluka og forsåvidt!

MEN..... den jævla glødelampa fortsetter å blinke selv om det er lys : bh :

Må jo ha blitt et brudd en plass eller at strømledningen har svidd seg en plass mellom bremselysbryteren og baklysa? : klø :

Så da kommer spørsmålene...

1. Kan jeg legge opp nye ledninger bak slik at jeg får bremselys, eller bør jeg finne punktet ledninga har kvelda på?

2. Hvis jeg går for å legge opp nytt ledningsnett vil jeg bli kvitt den irriterende blinkende glødelampa?

3. Kan glødelampa blinke pga feil justert bryter, men samtidig gi bremselys??

4. Er det noe spesiell måte det skal kobles til på eller er det bare at en ledning går "innom" alle ledningene til bremselysa slik at de får strøm i en og samme smell (hvis dere skjønner?)

Håper SERIØST noen kan svare/veilede meg på hva jeg skal gjøre nå.... har rett og slett ikke peil på hvordan jeg skal få strøm bakover uten å demontere hele bilen : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yess! Da er problemet løst! Takker forresten til Heine Sørensen for hjelp i denne "lille" saken :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert mange som setter pris på om du avslutter med å fortelle hva som faktisk var feil, slik at denne tråden kan være til hjelp for andre i fremtiden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert mange som setter pris på om du avslutter med å fortelle hva som faktisk var feil, slik at denne tråden kan være til hjelp for andre i fremtiden!

Ja, det skal jeg faktisk gjøre! :) Bare le.... så skal jeg le med!!!

Hadde seg slik at som nevnt over dvelte litt over funksjonen til de 6 ledningene som lå å slang fra hengerfestet... fikk tips om at siden jeg hadde 4 polet bremselysbryter kunne det være noe i at de ikke var tilkoblet noen ting som helst....

Før på dagen idag (strengt tatt igår) tok jeg av batteripolen (+) og er nesten 100% sikker på at jeg tok ut ALLE sikringene i sikringsboksen og sjekka de for å utelukke problemet der en gang for alle. Fant ikkeno der..... Målte også at jeg hadde spenning på bremselysbryter så alt skulle være ok der og...

Etter en samtale med Heine Sørensen pr. telefon nevnte han i forbifarten at sikring nr. 13 var den til bremselysa... men den hadde jeg jo sjekka?! Vel... først som sist rusla jeg ned i garasjen og leita meg frem til sikring nr. 13...... den var jaggu blåst, fikk bytta den og vips... lys! Er jo egentlig flaut men men... tror jeg tenkte det værste med en gang og begynte storstillt feilsøkeaksjon før jeg faktisk tok meg skikkelig tid til å se på sikringene :shf: Det som fikk meg til å utelukke sikringene til å begynne med var at jeg dro ut en 5 amp sikring som tilsynelatende var avbildet som et baklys på sikringskartet. Denne var blåst og jeg antok at det ikke var mer å bytte... da starta marerittet som skulle vise seg å være en 10 amp'er : dum :

Dagens motto: Det enkleste er ofte det beste..... i mitt tilfelle kjøpte jeg ny bremselysbryter og kjørte i ganske mange dager uten bremselys og med glødelampa blinkende kun på grunn av en blåst 10 amp sikring.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.