205/55-16 + 225/45-17 på 4motion?

Anbefalte innlegg

Går dette greit? Ikke meg det gjelder, men en lik bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 0.38% i avvik, så er rimelig sikker at det skal gå uten problemer.

Hvorfor forskjellig felgdim forresten?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 0.38% i avvik, så er rimelig sikker at det skal gå uten problemer.

Hvorfor forskjellig felgdim forresten?: klø :

Reservehjul. ;) Er et eldre ektepar som har en Passat 4Motion (utrolig pen bil btw). Har snakket en del med fruen. Hun jobber på bensinstasjonen her. Hyggelig dame. Diskuterer litt bil med hun av og til. Hun ville ha en Tiguan nå. :tilber::tilber::tilber:

Så til saken, jeg ser dem kjører rundt med 3 x 225/45-17 og 1 x 205/55-16. Har informert dem om at det ikke er bra å mixe på 4Motion/quattro. Men det ser jo ut til at dem kan trille litt på denne mixen.

Gubben der var faktisk litt "sur" for at jeg hadde kjøpt passat. Han ville at jeg skulle kjøpe deres, for han visste at jeg passet litt ekstra på bilene og at jeg var interesert i bil. Morsom kar! Og fruen som jobber på bensinstasjonen og er helt 100% enda er faktisk oldemor!! :)

Sjekket litt på en dekk-kalkulator, og ser ut til at 17" er bittelitt større? Og når da dekka på 17" er så og si utslitt + at 16" er "nytt" så burde dette gå smertefritt. : klø :

Litt kjipt å si til dem at dette går greit, så ryker det noe da. : rolleyes: rolleyes: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avviket er såpass lite at jeg vil tro det skal ganske mye kjøring til før dette gjør utslag i ekstra slitasje på drivverk. Selvsagt er det ikke ideelt, men er vel så nærme en kommer med reservehjul :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel uansett ikke meningen å kjøre på dette annet enn i en kort periode, og bilen er ikke laget slik at reservehjulet ikke kan brukes.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel uansett ikke meningen å kjøre på dette annet enn i en kort periode, og bilen er ikke laget slik at reservehjulet ikke kan brukes.. :)

Neida, var snakk om en ukes tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.