#1 Skrevet April 11, 2008 Audi cab med 2,3 NG motor, etter en del trøbbel med svart eksos, stort forbruk av bensin og masse feilsøk, fant jeg feilen, var noe tull med bensinmengdefordeleren, fikk tak i en brukt, skiftet kun denne, ikke luftmengdemåleren, og "nesten alt" blei perfekt. Starter på kald motor, går som ei klokke. Men er litt motvillig på varm motor. Starter ikke før etter 3 forsøk, litt rufsete de 2-3 første sekundene, så går den helt perfekt. Hva gjør den så "treg" å starte på lunken/varm motor?? Dette skjedde etter skifte av bensinmengdefordeleren, ikke noe annet er skiftet/rørt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2008 Kan kanskje høres ut som om den går i kaldstart modus og pøser på bensin selv om motoren er varm? Da ere vel en temp. sensor som må skiftes. Men ikke ta dette for god fisk, er bare et forslag utifra hva jeg synes virker som en logisk forklaring på symptomene og hva jeg har lest før. Hva den temp. sensoren evt. heter og hvor den sitter må noen med litt mer snøring forklare deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2008 Men det virker rett og slett som den ikke får nok bensin....er det noe justering av bensinmengdefordeleren/luftmengdemåleren??? Disse 2 har jo nettopp blitt "kjent" med hverandre siden jeg brukte samme huset med mengdemåleren som har vært dær hele tiden, men at mengdefordeleren er "ny"...Kan det være et misforhold mellom disse?? Justering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2008 Kan også være at dysene er slitte.. det er vel samme innsprut her ca som på tidlige modeller av Golf gti... Dysene lekker litt og klarer ikke opprettholde trykket. Fungerer utmerket ved kald motor pga kaldstardysen pøser på. På varm motor så tar det litt tid før alle dysene er oppe og går igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2008 Kan godt være dysene....men hvorfor skulle det skje etter skifte av b.mengdefordeleren?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 11, 2008 Differanse i bensintrykket vil påvirke dysene direkte, ettersom de er mekaniske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2008 Hei igjen alle sammen..har ennå problem med min motor (2,3 NG) Den starter som sagt fint når motor er kald, går helt rent og pent, men etter at den er blitt varm, står en stund (ca 10 - 15 min ) så er den vanskelig å starte. Etter noen forsøk så kommer den, og da går den helt fint igjen. Var på verksted nylig, og dær målte de bensintrykket. De sa at den hadde 7 bar (tror jeg det var) når motoren gikk. Når de stoppet motoren, så skulle trykket holde seg dær. Det gorde det ikke, det sank til 3,5 bar. De mente da på verkstedet at jeg burde skifte bensinpumpa, fordi at det satt en sånn returtrykkventil eller noe sånt på pumpen, og det var årsaken. Har nå kjøpt og montert ny pumpe, men ting ble ikke i orden. NOEN SOM KAN HJELPE?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...