Bytte clutch S6, ned med kassen eller ut med motor???

Anbefalte innlegg

Er vel egentlig bare utløserlageret som skal byttes(forhåpentligvis), men iom at jeg ikke har bukk og ikke får bilen så voldsomt høyt opp, hva er da enklest?

 

-Ned med girkasse underfra, dvs pille av drivakslinger og annet tjafs som er skrudd fast og ta den på brystet eller?

-Plukke av fronten og ta ut motor med radiator, kjølere etc, fortsatt på plass og bare skli den av med en elefant?

 

Ideèr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil tru det er mindre arbeid å ta ut motoren..isteden for å slite med umbrakoskruer på drivakslinger osv osv...do it the subaru way..=o)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel egentlig bare utløserlageret som skal byttes(forhåpentligvis), men iom at jeg ikke har bukk og ikke får bilen så voldsomt høyt opp, hva er da enklest?

 

-Ned med girkasse underfra, dvs pille av drivakslinger og annet tjafs som er skrudd fast og ta den på brystet eller?

-Plukke av fronten og ta ut motor med radiator, kjølere etc, fortsatt på plass og bare skli den av med en elefant?

 

Ideèr?

 

Jeg villa hatt ut motor iverfall. Jeg har hatt ut motoren min ett par ganger og når jeg skulle skifte clutch no sist tok jeg ned kassa bare for å ha gjort det med:p jeg kommer til å ta ut motor herretter ivertall.

 

Regner med at kassen aldri har vært ute heller på din bil så da er der sikkert slike sikkerthetskabler som skal dra kassen under bilen i en eventuell kolllisjon festet på toppen av kassen. Har hørt at dette er ett rent helvette å få av også,(ikke erfart dette selv)

 

Blir litt søl når motor skal ut og så må jo du koste på deg ny kjøleveske og styr:p

 

Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe som er litt skummelt, som en kamerat fortalte meg, er at de ikke pleier å feste de sikkerhetswaierne igjen etter å ha satt på plass girkassen etter clutchbytte på møller!! Er visst psykt knot!

 

Finner det litt perplekst at det skal være lettere å ta ut motor enn å droppe girkassen ? Skal til med clutchbytte til sommeren selv, så all info er god info, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del .. Ut med motoren... Absolutt det enkleste har jeg funnet ut.. kan med første øyekast se ut som mer jobb.. men det er det ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke vits å demontere hele bilen for å få ut kassen.

6trinns? Kan være knot med giroverføringene. Velger du å skru av der innstillinga er kan det være vanskelig å få det rett. Men siden du ikke har løftebukk å girkassejekker så spørs det hva som er enklest. Har gjort dette par ganger, helt kurant arbeid om man har verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du løftebukk og girkassejekk - ta ut girkassen.

Har du garasje, jekk og små bukker - ta ut motoren. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja, tenker det er minst knot å ta ut motoren iom at jeg ikke får bilen så langt opp i høyden, har jo elefant også så får lett dradd motoren ut...

 

Har i disse dager ute kassen på urquattroen og der måtte jo ganske mye demonteres, hadde nok vært lettere å løftet ut motor der også, måtte av med downpipe, eksos, travers, festene i selve kassen, styrestag, og en hel del annet. Er endel som er modifisert på denne bilen da som også gjør jobben vanskeligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.