#1 Skrevet April 11, 2008 Hei. En arbeidskolega av meg har en Galaxy med vag motor (1,9 tdi) Problemet er at han må sette bilen i ett annet gir enn det han kjører i for å få den i revers.. Eks: Hvis han kjører i 2, stopper, så vil ikke bilen i revers før han er innom et annet gir (hvilket som helst gir) slippe litt clutch for så "rive" den i revers. Hvis bilen ikke er startet, går det stort sett bra bra å sette den i revers. Håper noen skjønte hva jeg mente og kan hjelpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2008 Defekte synkronringer (kassa blir stående i det siste giret den har hatt) eller feiljusterte armer/kabler mellom spak og kasse. (vet ikke hvordan overføringen er på denne bilen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2008 Har hatt samme problemer på 02 passaten min, skifta olja og alt ble bra da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2008 Takker så mye for svar !!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2008 Har hatt samme problemer på 02 passaten min, skifta olja og alt ble bra da! Er det en "spesiell" olje noen anbefaler?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2008 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2008 Dette har jeg også av og til, når bilen er helt kald etter å ha stått over natten f.eks. Jeg kan bryte meg i revers, men det tør jeg ikke så jeg må innom et annet gir for å komme lettere i revers. Trenger ikke slippe clutchen, men bare sjalte innom et hvilket som helst så går det som smurt. Lurer på om ikke det er på tide å fylle olje for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...