Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som har noen tips angående å fikse/bytte ryggesperre på en golf 2 5-trinns girkasse ? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at du får den i revers uten å trykke ned spaken?

 

Sperren sitter under selve girspaken, ikke i kassen. Ganske enkelt å bytte, mulig du må ned med eksosen for å komme til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at du får den i revers uten å trykke ned spaken?

 

Stemmer :)

 

er ny med Golf, så det er godt å få noen pekepinner : rolleyes

 

takk for superraskt svar ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av girspakmansjetten, da ser du en hvit plastikk som er knekt, bytt denne å problemet er løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av girspakmansjetten, da ser du en hvit plastikk som er knekt, bytt denne å problemet er løst.

 

Den var ikke knekt, den returnerer bare ikke. Sitter vel antagelig en returfjær under den.

 

takk for tipset ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det suverent enkleste å komme seg til høggern og hente en annen girspak. Når først denne plastleamikken nedi der begynner å vise svakhetstegn er det bare et spørsmål om tid før fjærmekanismen i bunnen av spaken ryker og spaken ramler henger da bare i mansjetten. Faktisk lønner det seg å ha en spak eller to liggende i reserve. Det har alltid jeg;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I bunn av girspaken sitter en kule som er greaset opp, denne kan sprekke (anbefales å byttes) og den revers"sperren" er en skinne man legger girspakens "krok" inntil, dytter ned girspaken og kroken smetter innunder. Selve reverssperren er en plastskinne på ca 6cm og sitter med to popnagler.

 

Så er det selve sperren som er gåen; bytt plastskinnen.

Er det at girspaken ikke går opp igjen etter å trykkes ned, bytt repkit for girstang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skinnen og plaststyringen ser ut til å være inntakt når man fører spaken opp og ned, så da blir det vel "repkit" da.

 

Er dette en Møller del eller fåes det andre plasser også ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte nå iallefall til begge mine Golfer på Møller, ikke rare kostnaden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hovwdiaudi.dk men 200,- i frakt uansett hvor mye du handler, så hvis du trenger flere deler er dette å anbefale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips til hvordan man skal demontere girspaken ?

 

Har kjøpt rep-kit, og har begynt å se litt på dette, men ser ikke helt hvordan jeg skal få dette fra hverandre :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må under bilen og få løs eksosen, varmedekselet og så ta spaken ut den veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah, nå hadde du flaks! Fant mine 5 år gamle scans liggende på bil-rotemappa på harddisken ;)

Dette bør hjelpe deg i lange baner iallefall! :)

 

shifter1sm.jpg

shifter2sm.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra. Tusen takk for "oppskriften" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.