#1 Skrevet April 11, 2008 Hei. Er det noen som har noen tips angående å fikse/bytte ryggesperre på en golf 2 5-trinns girkasse ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2008 Problemet er at du får den i revers uten å trykke ned spaken? Sperren sitter under selve girspaken, ikke i kassen. Ganske enkelt å bytte, mulig du må ned med eksosen for å komme til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2008 Problemet er at du får den i revers uten å trykke ned spaken? Stemmer er ny med Golf, så det er godt å få noen pekepinner takk for superraskt svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 11, 2008 Ta av girspakmansjetten, da ser du en hvit plastikk som er knekt, bytt denne å problemet er løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2008 Ta av girspakmansjetten, da ser du en hvit plastikk som er knekt, bytt denne å problemet er løst. Den var ikke knekt, den returnerer bare ikke. Sitter vel antagelig en returfjær under den. takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2008 Da er det suverent enkleste å komme seg til høggern og hente en annen girspak. Når først denne plastleamikken nedi der begynner å vise svakhetstegn er det bare et spørsmål om tid før fjærmekanismen i bunnen av spaken ryker og spaken ramler henger da bare i mansjetten. Faktisk lønner det seg å ha en spak eller to liggende i reserve. Det har alltid jeg;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2008 I bunn av girspaken sitter en kule som er greaset opp, denne kan sprekke (anbefales å byttes) og den revers"sperren" er en skinne man legger girspakens "krok" inntil, dytter ned girspaken og kroken smetter innunder. Selve reverssperren er en plastskinne på ca 6cm og sitter med to popnagler. Så er det selve sperren som er gåen; bytt plastskinnen. Er det at girspaken ikke går opp igjen etter å trykkes ned, bytt repkit for girstang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2008 Skinnen og plaststyringen ser ut til å være inntakt når man fører spaken opp og ned, så da blir det vel "repkit" da. Er dette en Møller del eller fåes det andre plasser også ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2008 Jeg kjøpte nå iallefall til begge mine Golfer på Møller, ikke rare kostnaden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2008 hovwdiaudi.dk men 200,- i frakt uansett hvor mye du handler, så hvis du trenger flere deler er dette å anbefale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 19, 2008 Noen som har noen gode tips til hvordan man skal demontere girspaken ? Har kjøpt rep-kit, og har begynt å se litt på dette, men ser ikke helt hvordan jeg skal få dette fra hverandre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 19, 2008 Du må under bilen og få løs eksosen, varmedekselet og så ta spaken ut den veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 19, 2008 Hah, nå hadde du flaks! Fant mine 5 år gamle scans liggende på bil-rotemappa på harddisken Dette bør hjelpe deg i lange baner iallefall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 20, 2008 Veldig bra. Tusen takk for "oppskriften" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...