Hvilken lim til å feste bremselys på ruten?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips om hva man bør bruke til å henge opp høyt-bremse lys i ruten?

 

Har hørt at man ikke bør bruke "vanlig" lim, da dette kan føre til at limet trekker seg sammen og ruten kan sprekke....

 

har ikke peiling på om dette er tilfelle eller ikke, men viss noen vet så hadde det vært greit å vite...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selges egen lim for dette i rekvisita sjapper.

 

Speil lim kalles det i BilGuss katalogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dobbeltsidet tape fra 3M er det beste spør du meg. Tingen er at du må få det helt rent og litt til, og så bør du ha noen biter svart tape på utsiden som dekker for tapen, så ikke solen gjør at den løsner. Mitt bremselys har hengt uten å falle ned i 2.5 år uten å falle ned, på min mors Vento har den hengt på plass i ca 7 år nå, begge er festet med 3M tape av "skum" typen (den tykke dobbeltsidige).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vinduslim?:) er enkli greiest med dobbelsidig teip av GOD kvalitet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikaflex?! Sitter som f.... på alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva gjør man for å fjerne samme type bremselys? Har en slik firkanta stygg boks i toppen av bakruta med lys (som ikke funker, og det er ikke pæra). Tenkte å fjerne den og montere ett avlangt et i hatthylla i stedet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

Og hva gjør man for å fjerne samme type bremselys? Har en slik firkanta stygg boks i toppen av bakruta med lys (som ikke funker, og det er ikke pæra). Tenkte å fjerne den og montere ett avlangt et i hatthylla i stedet.

 

Ja, det lurer jeg også på. Hvordan fjerner en lim rester på glass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitronsyre rensemiddel pleier å være effektivt til å løse opp limrester osv. Er det ingen varmetråder i nærheten kan man også skrape av limrestene med en glassskrape som har et barberblad.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Kjørnes

Og hva gjør man for å fjerne samme type bremselys? Har en slik firkanta stygg boks i toppen av bakruta med lys (som ikke funker, og det er ikke pæra). Tenkte å fjerne den og montere ett avlangt et i hatthylla i stedet.

Sytråd eller fiske snøre er hvertfall fint å fjærne klistremerker med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.