Anbefalte innlegg

Hei

Skal pusse opp og lakke noen felger på nytt. I dag står det et sett slitte dekk på som jeg skal bytte ut. Går det greit og ta opppussinga mens de gamle dekka står for så å få lagt om dekk, eller er det stor sjans for at lakken kan skades ved dekkomlegging? Slik at det for sluttresultatet sin del lønner seg å ta av de gamle dekka før man gjør oppussinga?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

send en pm til Håkon Olerud her på forumet han har mye erfaring med opp pussing av felger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøse dekksjapper bruker ikke klør (men gummiklosser) for å holde fast felgen, og de er heller ikke borti felgen med verktøy når de skifter.. Veldig mange er IKKE seriøse, dessverre! : rolleyes

 

En helt annen sak er jo at det er mye enklere å håndtere en løs felg! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT

Men jeg la om dekk på Sharif, da la de felgen opp ned. Presset dekket på bakfra, så smart ut i forhold til

å bruke verktøy på felgen..

 

LH:

Ville valgt å tatt av dekkene før oppussing

Lettere å komme til rundt kanten osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar og tips! Blir nok av med dekk først. For så å briljere med pussepapir og sprayboks.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT

Men jeg la om dekk på Sharif, da la de felgen opp ned. Presset dekket på bakfra, så smart ut i forhold til

å bruke verktøy på felgen..

 

LH:

Ville valgt å tatt av dekkene før oppussing

Lettere å komme til rundt kanten osv

 

Noen typer felger MÅ man legge på sånn. Bl.a felger med bra kant på må legges på vrang.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen typer felger MÅ man legge på sånn. Bl.a felger med bra kant på må legges på vrang.. :)

 

Takker, visste ikke dette fra før..

Går ikke på alle typer da, siden det da var lettere å holde fronten helt skadefri :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags verktøy bruker man hvis en vil prøve å dra av gummien selv. Et spett av noe slag eller blir det litt kranglete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags verktøy bruker man hvis en vil prøve å dra av gummien selv. Et spett av noe slag eller blir det litt kranglete?

 

Da tror jeg du sliter greit for å si det sånn.. Først må du vrenge dekket av "falsen" på felgen og det er ikke lett. Jeg gjorde det med noen skrudde felger og brukte en 2x4 planke og la på dekksiden og kjørte bilen oppå planken. Gikk etter mye forsøk men etter det kjøpte jeg meg dekkmaskin.

Tror du heller bør bruke et par hundringser på å dra på et dekkverksted og spørre pent ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg du sliter greit for å si det sånn.. Først må du vrenge dekket av "falsen" på felgen og det er ikke lett. Jeg gjorde det med noen skrudde felger og brukte en 2x4 planke og la på dekksiden og kjørte bilen oppå planken. Gikk etter mye forsøk men etter det kjøpte jeg meg dekkmaskin.

Tror du heller bør bruke et par hundringser på å dra på et dekkverksted og spørre pent ;)

 

Mange takk! Høres ut som jeg slipper mye frustrasjon da ja : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags verktøy bruker man hvis en vil prøve å dra av gummien selv. Et spett av noe slag eller blir det litt kranglete?

 

 

Hvis du er glad i lukta av svidd gummi og ikke skal bruke dekka mer kan du alltids bruke vinkelsliper og, det går om du vil spare deg hundrelappene. Hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.