#1 Skrevet April 12, 2008 Hey Har en 95 modell Audi S6....Ved kraftig akselrasjon og nedbremsing(stort sett) så kommer det en en rød varsellampe i instrumentene.Det er lampen som viser alt ifra for lite bremsevæske,hydraulikkoljenivå osv...Med ett utropstegn i midten av en sirkel,med 2 halvmåner på hver side... Jeg lurer på hva det kan være?Jeg har nok bremsevæske,nok servoolje...Hva annet kan det være? Lampen for slitt bremsebelegg lyser også men bremsene er bra...Noen her som kansje kan spare meg for feilsøking på Verksted? Surt å betale 1000kr for feilsøking,dersom det er en feil jeg kan fikse selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2008 Et tips: Det første som ALLE bør gjøre er å legge inn bosted i sin profil, da kanskje noen med vag-com gidder å tilby hjelp med diagnoseverktøy hvis de ser at du bor i nærheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2008 Nå ser jeg at du er relativt nytt medlem, men dette er et vanlig problem som stort sett er knyttet til instrumentene på eldre C4'er med computer. På http://www.nordicaudi.com står det en grei fix som oftest løser problemet! Lykke til, dette er fine biler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2008 Vis det kommer når du trykker fort på bremsepedalen, eventuelt fort etterhverandre, så er det mest sannsynlig trykkakumulatoren som er tom for trykk levetiden på disse er vel 5-8år ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2008 Dette hørtes veldig kjent ut. Sjekk nivåføleren i toppen av hydraulikkoljebeholderen. Den blir "løs" og dermed spretter den opp og ned når det skvulper i olja. Koster et par-tre hundringser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2008 det jeg tror er problemet er at det er noe med følerne siden den lampen aldri lyser når jeg kjører vanlig..og det er heller ikke alltid den kommer under kraftig aks og nedbremsing heller men det er stort sett da den kommer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2008 Ta av kontakten til føler på bremsevæskereservoaret, da får du vel varsellampen. Slutt disse to lederne så varsellame forsvinner, og prøvekjør slik at den ville lyst. Kommer ikke lyset ved hard aks slik du beskrev så har du fastslått at det er bryteren som er problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2008 da stakk jeg ut for å prøve med det samme...thanx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2008 Jeg kunne lett provosere det frem med å vingle hardt fra side til side et par ganger mens jeg kjørte i litt god fart. Siden jeg da ikke rørte bremsen skjønte jeg at det måtte være måleren på reservoaret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 15, 2008 Var ute å prøvde igår og kan konkludere det med at når jeg tok ut kontakten til bremsevæskebeholder,så begynte IKKE lampen å lyse.Jeg satt meg inn for å kjøre en tur og etter først 3,5 mil så begynte den å lyse,men det ga seg fort igjen... En annen ting med disse bilen er jo at når man starter bilen så skal man trå lett på bremsepedalen,for så og få ett OK tegn i displayet.Dette skjer heller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 15, 2008 Lukter jordingsfeil av den siste postingen, spør du meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2008 Ja jeg lurer fært på hvorfor det er sånn....Men prøver heller p finne ut av det enn å betale en 1000 kr for å kansje finne ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...