#1 Skrevet April 12, 2008 I tuvpapirene er det et skrevet følgende : einstellung Abstandsmaß zwischen Federtelleroberkante und Mitte der Dämpferbefestigungsschraube: achse 1 achse 2 150 mm (obere Schraube) 210mm Siden tysken min er ekstremt rusten så prøvde jeg babelfish og fikk fram noen sånt som avstanden mellom fjærskål og demperinnfestnings skrue. Hvilken skål er det de mener her? Er det den som sitter mellom hjelpefjær og hovedfjær? Er disse målene ved maks senk som er tuv godkjent eller maks høyde som er godkjent? Link til Pdf : http://h-r.com/bin/29865.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2008 I tuvpapirene er det et skrevet følgende : einstellung Abstandsmaß zwischen Federtelleroberkante und Mitte der Dämpferbefestigungsschraube: achse 1 achse 2 150 mm (obere Schraube) 210mm Siden tysken min er ekstremt rusten så prøvde jeg babelfish og fikk fram noen sånt som avstanden mellom fjærskål og demperinnfestnings skrue. Hvilken skål er det de mener her? Er det den som sitter mellom hjelpefjær og hovedfjær? Er disse målene ved maks senk som er tuv godkjent eller maks høyde som er godkjent? Link til Pdf : http://h-r.com/bin/29865.pdf etter det jeg forsto fra mine H&R papir var at det måtte være minimum 5mm(0,5cm) klaring mellom fjærben og dekk. det sto også hvor stor maks felg jeg kunne ha på bilen. og da kunne jeg skru det helt ned med dette. vet ikke om dette hjelper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2008 Det er snakk om avstanden til fjærskåla mellom hjelpefjær og hovedfjær og ned til den øvre av de to boltene som holder fjærbeinet fast til hjullagerhuset. Bak er det avstanden til fjærskåla og ned til bolten som fester fjærbeinet til bakstillinga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2008 Er det ved maks senk? Bak så har jeg ca 2-3cm senk iforhold til orginalt og da er skåla imellom fjærene 250-260mm over bolten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2008 Vil tro dette er minste avstand (jeg har ikke giddet å lese vedlegget). De oppgir alltid enten to mål man skal holde seg innenfor eller et minstemål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2008 Løfter denne litt siden den var passe relevant til søkeordet "hjelpefjær".. Skal denne være der? Eller, rettere sagt, må den være der? Har akkurat montert KW senk med en slik hjelpefjær foran, og jeg synets bilen danser litt, enten er hjulstillinga feil etter montering, eller så er det 60 profil vinterdekkene som ikke samarbeider skikkelig med justerbar senk, ELLER denne hjelpefjæra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2008 Løfter denne litt siden den var passe relevant til søkeordet "hjelpefjær".. Skal denne være der? Eller, rettere sagt, må den være der? Har akkurat montert KW senk med en slik hjelpefjær foran, og jeg synets bilen danser litt, enten er hjulstillinga feil etter montering, eller så er det 60 profil vinterdekkene som ikke samarbeider skikkelig med justerbar senk, ELLER denne hjelpefjæra? Den hjelpefjæra er jo helt sammenklemt. Den skal jo være der for å holde hovedfjæra på plass slik at den ikke danser rundt om du skulle komme over vei med mye bevegelser. Jeg vil tro at det er hjula eller hjulstillinga som ikke er helt med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...