#1 Skrevet April 12, 2008 Hei folkens. Har drevet på litt i dag og byttet til faclift lykter foran på min 98mod A4 1.8T. Eneste problemet er at jeg har den gule/svart kabelen til overs fra justeringsmotoren, og så har jeg en hvit/grønn ledning jeg ikke kan gjøre rede for hvor skal på den nye pluggen. Har fulgt denne oppskriften; 1 Hvit/Svart 2 Gul/Svart (Har en til overs fra høydejusteringsmotoren) 3 Grå/Svart 4 Brun 5 Brun/Hvit 6 Brun/Blå 7 Svart/Grønn ( Min er Hvit/Grønn, skal denne på her??) 8 (brukes ikke) Kan noen hjelpe meg som har vært borti denne fargekoden før og ikke den som står beskrevet i guiden over? Takker for tilbakemelding! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2008 Har prøvd litt i dag å, men glemte selvfølgelig oversikten over tilkoblingene, men koblet slik som over. Får fjernlys,men ikkje kjørelys. Trenger tips, noen (les mange) har jo gjort dette før så et svar burde jeg få syns jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2008 Får vel kjøpt overganger på Møller? Mener å ha lest dette i en tråd engang. Arrester meg gjerne om jeg tar feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 15, 2008 Fikk ordna multimeter i dag så har fått kobla opp kjørelys og langlys men hvordan/hvor skal parklyset kobles? Når jeg kobler det i henhold til de guidene jeg har funnet (her på forumet og nordicaudi) så lyser det nada i parklyset. Finner ingen kabel som fører strøm heller når jeg har på parklys... Noen ideer? Alt fungerer uten om dette nå, så er jo godt på vei i alle fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2008 det du gjør er: slå på parklysene. Ta den ene målepinnen på multimeteret mot jord(-), slå går du over ledningene til du finner fram til ca12V. Jeg har jo koblet opp dånne lykter på min, men jeg husker ikke fargekodene, men hadde ikke problemer med å finne spenningen til parklysene. Det jeg måtte jobbe litt med var å få nærlys og langlys til å lyse når det skulle. Men husk! God jord er viktig. Jeg lå opp ny jord til lyktene, syntes orginal jorden var pinglete..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2008 det du gjør er: slå på parklysene. Ta den ene målepinnen på multimeteret mot jord(-), slå går du over ledningene til du finner fram til ca12V. Jeg har jo koblet opp dånne lykter på min, men jeg husker ikke fargekodene, men hadde ikke problemer med å finne spenningen til parklysene. Det jeg måtte jobbe litt med var å få nærlys og langlys til å lyse når det skulle. Men husk! God jord er viktig. Jeg lå opp ny jord til lyktene, syntes orginal jorden var pinglete..... Jeg har bytta, med et koblingsskjema som var bare svada. Gjorde akkurat det samme. Multimeter til jord, så slå på park/fjern/nærlys eller lyktejustering og se hvor du får spenning. Ble litt prøving før alt var perfekt men var fort gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2008 Som sagt fikk jeg ordna meg multimeter å det hjalp på Får spenning på alt uten om parklys, så skal prøve nå senere når jeg tar den andre lykta. Var temmelig mye som måtte kappes vekk for å få på den nye lykta, så tok en del lengre tid enn ventet fordi jeg er så sykt nøye, men det er bare kos... takk for tipsa folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2008 jaja, endelig!! Lyktene er montert og lysa justert. Kan en forresten justere i bredden på langlysa? Eller bare opp ned? Har en liten ting som jeg lurer på da, venstre parklys får 0.029 volt (ja, ingenting) når bryteren er på, mens høyre har vanlig. Hvordan går jeg frem for å kunne finne ut hvor feilen ligger? Dette er målt med skikkelig jord og rett på kabel, for parklyset lyser ikke i denne lykta. Til de som trenger koblingsskjema skal jeg poste dette i morgen så evt andre kan dra nytte av dette om de ikke gidder måle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2008 jaja, endelig!! Lyktene er montert og lysa justert. Kan en forresten justere i bredden på langlysa? Eller bare opp ned? Har en liten ting som jeg lurer på da, venstre parklys får 0.029 volt (ja, ingenting) når bryteren er på, mens høyre har vanlig. Hvordan går jeg frem for å kunne finne ut hvor feilen ligger? Dette er målt med skikkelig jord og rett på kabel, for parklyset lyser ikke i denne lykta. Til de som trenger koblingsskjema skal jeg poste dette i morgen så evt andre kan dra nytte av dette om de ikke gidder måle Merkelige greier, er vel ikke en egen sikring på parklys hod deg? Jeg mener jeg har 1 sikring per lykt.... Du kan jo jukse litt, bare strekk en kabel ifra den friske og koble den inn på den som ikke lyser.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...