Anbefalte innlegg

La merke til at her den ene dagen da jeg skulle starte bilen min at det kom en liten røyksky opp fra tenninga/rattet mitt. Så ut som noe mulig kunne være fra en kortslutning eller noe. Bel uansett litt skeptisk, kan ledningsnett ødelegges? Noen som har vært borti noe sånt før? Er en golf3 97mod, er vell ikke noe kjent fenomen på den bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er at det er et kjent fenomen på Golf 3. Vet om flere som har opplevd ligndende, men aldri skjedd noen skade. Vet dessverre ikke hvorfor det skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt det samme på en A6 rundt 95 modell, tror det kom fra lysbryter som ikke stod helt i hakket sitt. Det er enten fett eller plast fra bryteren som smelter/koker pga varme fra dårlig kontakt i ledning med høyt forbruk. Lysene på eldre 200 gikk rett gjennom bryterne og det tror jeg de gjør på A6 også.

På nevnte A6 har jeg kun opplevd slik røyk en gang, har fungert prikkfritt i flere år etterpå.

På en eldre 200 måtte jeg bytte lysbryter pga smeltet plast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt det samme problemet med min golf 3. det blir kraftigere og oftere m røyk m tiden hehe.hjalp å bytte tenningsbryter.ihvertfall foreløpig.

etterhvert så går nok sikringen tiil vindusviskere også pga samme feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vell bare ein ting å gjøre.... Drite i det til det skjer noe. :) Takk for hjelpen alle sammen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vell bare ein ting å gjøre.... Drite i det til det skjer noe. :) Takk for hjelpen alle sammen. :)

Hvis du velger dette, ville jeg gått til innkjøp av et stort brannslukkerapparat og en hovedstrømsbryter. For plutselig en dag brenner du av isolasjonen på en grov 12v kabel, og da brenner hele bilen din opp om ikke du får skrudd av jordinga på batteriet veldig kjapt.

Jeg ville nok funnet årsaken til røyken og sjekka alle nærliggende ledninger og byttet de som er skadet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et minibrannslukningsapparat da.. ;) Skal få skrudd opp å sjekke om det er noe å kimse på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et minibrannslukningsapparat da.. ;) Skal få skrudd opp å sjekke om det er noe å kimse på. :)

garanterer deg at det er tenningsbryteren på baksiden av låsen. ikke dyr heller men litt jobb å bytte bare....av m ratt og blinkarmer og slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.