#1 Skrevet April 13, 2008 hei! Holder på med å koble nytt nett i en gammel bil. Hvordan er det meningen et blink rele kobles? det har tre pinner..."31, 49a, og 49" hva skal hvor?? alle tips og linker til bra bil-elektriske sider mottas med takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2008 Det er veldig enkelt. 31 er jord, 49 er strøm fra tenningen, og 49a til pol 49a på både blinklysbryteren og nødblinkbryteren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2008 Som jeg skrev i den andre tråden...sleng innom så skal jeg skrive ut skjema til deg:) 31 er til jord 49 er 12v inn 49A er spenning inn til blinklyshendel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2008 http://www.airheads.org/content/view/159/49/ Terminal # = function 15 = Switched positive output from battery 30 = Postive output direct from battery (+)** 31 = Direct to battery negative ( - ), ground 31b = Return to battery negative via switch or relay 49 = Positive input for turn signal flasher 49a = Turn signal flasher trigger power to switch (54); marking used after /5 54 = Turn signal switch contact from flasher (49a); marking used on /5 85 = Relay trigger wire, generally for negative/ground winding on electromagnet** 86 = Relay trigger wire, generally for positive winding on electromagnet** 86a = Path to ground via neutral switch with diode (prevents "NEU" from lighting via clutch switch [contact 86] )** 87 = Normally open relay output, generally** 87a = Normally closed relay output 87b = Second normally open relay output on a seperate throw D+ = Voltage Regulator/Dynamo (Alternator) positive C or KBL = power to turn signal indicator light in gauge cluster http://groups.google.com/group/rec.autos.makers.vw.aircooled/msg/b09ddddb0e457376 #49 is the 12V power. #31 is a Ground. #49a goes to the signal switch. ----EDIT---- Heppsan, flere som la inn mens jeg satt og skrev gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2008 Som jeg skrev i den andre tråden...sleng innom så skal jeg skrive ut skjema til deg:)31 er til jord 49 er 12v inn 49A er spenning inn til blinklyshendel aaa... fasan! da skjønner jeg:) tenkte "motsatt vei" jeg! Genialt! takker Folkens:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...