#1 Skrevet April 13, 2008 Noen som har formeninger om hvordan RS6 felg blir med et30 på en A4 B5 med en god senk? Dreier seg om: RS6 8,5 x 18" 225.40.18 Fikk beskjed fra dekkmann at felgene var på kanten til å ikke være godkjendt, men det gikk visst akkurat.. Men hvordan blir det med senk og desse felgene? Med et innpress på 30 kontra orginalt på 45, vil felgene stå lengre ut da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2008 Noen som har formeninger om hvordan RS6 felg blir med et30 på en A4 B5 med en god senk?Dreier seg om: RS6 8,5 x 18" 225.40.18 Fikk beskjed fra dekkmann at felgene var på kanten til å ikke være godkjendt, men det gikk visst akkurat.. Men hvordan blir det med senk og desse felgene? Med et innpress på 30 kontra orginalt på 45, vil felgene stå lengre ut da? Med 8,5" bredde og ET30 vil de stikke langt ut,jeg har 8" bredde og ET35,det går omtrent akkurat inn under skjermene foran. Subber som f... med bra senk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2008 1,5 cm lengre ut. har en mistanke om at du må valse skal dette gå bra. (om det går i det hele tatt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2008 Med 8,5" bredde og ET30 vil de stikke langt ut,jeg har 8" bredde og ET35,det går omtrent akkurat inn under skjermene foran. Subber som f... med bra senk. Skjønner ikke hvorfor du skal subbe jeg men. PÅ min b5 hadde jeg 8,5x19 et35 med 235/35/19 dekk og mye senk, subba ikke i det heletatt og skjermkanten gikk kant i kant med felgen uten valsing. med et 30 som i dette tilfellet, så vil nok felgen komme litt utenfor skjermen, men det vil nok gå, men da kommer det ann på senk. Du får jo denne felgen i et35 også da, ikke bare 30 og 45. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2008 Skjønner ikke hvorfor du skal subbe jeg men. PÅ min b5 hadde jeg 8,5x19 et35 med 235/35/19 dekk og mye senk, subba ikke i det heletatt og skjermkanten gikk kant i kant med felgen uten valsing. med et 30 som i dette tilfellet, så vil nok felgen komme litt utenfor skjermen, men det vil nok gå, men da kommer det ann på senk. Du får jo denne felgen i et35 også da, ikke bare 30 og 45. Hmm,ok.Åssen senksett hadde du? Spørs vell akkurat hvor rette veggene er på dekkene man bruker også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2008 Det er ihvertfall langt unna lovlig... Dekkmann kan tydeligvis ikkje reglane. Max avvik på sporvidde er 15mm TOTALT, du får 30mm... Altså langt utanfor lovlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2008 lovlig er de ikke(med mindre du har tuv papirer på de). felgene vil stikke ganske langt ut og tipper du vil få problemer med subbing hvis du har senka? En løsning er å gå over til 225/35/18 dekk. Da hjelper det litt men ikke mye. Utenom det praktiske så blir det meget pent å se på, felgene vil antagelig være ganske kant i ant med skjermen i ytterkant:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2008 hmm.. forstod det slik at det var bare ET30 dem kunen få tak i.. Dette må forskes litt på... ! Hva er det optimale innpresset på en 18" rs6 felg på denne bilen da? EDIT: Snakket med dekkmann igjen.. Var den ene leverandøren som hadde bare 8,5 et30, men hadde en annen leverandør som hadde denne i 8 et45. Høres mere normalt ut det da.... Både mindre felg pluss orginalt innpress.. Hvordan blir dette? Blir felgen langt inn i hjulbuen da? Eller er det optimale med 8 et35? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2008 35 er vel ganske optimalt, ja.. Prøvde med en original RS4-felg med ET25 (usikker på bredde) på en B5, det stakk litt uttafor, ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 14, 2008 8" bred med et 35 er vel det "normale".. men du vil jo få godkjent et45 da;) selv om det vil stikke langt inn i skjermene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 14, 2008 8" bred med et 35 er vel det "normale".. men du vil jo få godkjent et45 da;) selv om det vil stikke langt inn i skjermene Men da kan du space ut etter eget ønske eller du kan senke MYE uten at det subber. Jeg vil si 8" og ET45 er det beste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 14, 2008 Men da kan du space ut etter eget ønske eller du kan senke MYE uten at det subber. Jeg vil si 8" og ET45 er det beste.. Kommer helt ann på hvordan man liker hjula sine;) Men ja, man kan senke mye(ca95mm) uten at det subber:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 14, 2008 Heh.. Sånn SINNSYK senk er jeg ikke så veldig opptatt av.... Men vil jo helst at felgen er så å si kant-i-kant med skjermen da... er vel det fineste.. Og en senk slik at hjulet ligger helt på linje med hjulbuen... Men har som sagt valget mellom 8,5 et30 og 8 et45.. Så da rekner jeg med at løsningen er den på 8 et45 med noen spacere for å få dem "hakket" lengre ut.. Høres det ut som en god plan? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 14, 2008 8,5 et35 er det optimale på b5 etter min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 14, 2008 Hmm,ok.Åssen senksett hadde du? Spørs vell akkurat hvor rette veggene er på dekkene man bruker også. Hadde ca 70mm forran og 50mm senk bak og med bfg dekk, disse er jo egentlig ganske så normale i utformingen, ikke smale og ikke kjempe breie heller. Hadde aldri problemer med subbing iallefall. Og var ikke noe problem med godkjenning heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...