Prisdiff mellom 95/98 oktan!!

Anbefalte innlegg

Heisann.... Har lagt merke til noe rart i det siste når jeg har fylt opp tanken på bilene. Gjør jo som alle seriøse bilfolk og kjører med 98 oktan, men nå koster 95 og 98 det samme her på UnoX`en. Noen som har sett dette andre steder, er det blitt sånn... Eller har de bare bomma litt kanskje??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg sjekket var det minst én krone forskjell.

Billigst bensin i helgene. Dyrest på mandag ettermiddag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da aldri vært 1 krone i forskjell på 95 kontra 98 oktan. Nå så jeg ikke så nøye på det sist jeg fylte 98 også fyller jeg stort sett diesel om dagen, men mener det var ca 30 øre i forskjell her. Men skal de følge prinsippet sitt så bør jo 98 egentlig være billigere enn 95 for det er mindre etterspørsel etter 98 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm har faktisk opplevd at 98 var seriøst mye billigere en 95.... var vel og merke i 2003... mener det var 2-3 kroner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen måneder siden tanket jeg på Statoil på Oppegård, 95 oktan kostet 10,84 og 98 oktan kostet 10,38 : smil : Var sannsynligvis en feil, for vanligvis koster 98 oktan ca. 30 øre mer enn 95. Mandag morgen før kl. 9 har jeg funnet ut er billigste tidspunkt å fylle bensin her i området..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er snodig hvis det er en feil, for det er gått ca to uker og fortsatt samme pris.. Får se hvordan det fortsetter, men gjør ikke meg noe at 98 ikke er dyrere: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er vanlig her i stavanger er hvertfall at 98 er 30 øre dyrere enn 95.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fylte på lørdag for 12.32kr literen, og det er første gang på mange måneder jeg har sett 98'en under 13kr. Og jeg fyller kun i helgene. Jeg får inntrykk av at 98 er langt mer enn 30 øre dyrere enn 95 her i traktene hvertfall. Minst 50 øre, og ofte mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at Shell alltid har 98 35 øre over 95, så uansett hvor presset 95 er på pris (ukentlig priskrig her i byen), så er 98 alltid 35 øre over 95 hos Shell. Hos Statoil derimot, så er det sjelden at 98 settes ned tilsvarende som 95, så der kan prisen til tider være over 2 kroner forskjellig.

Typisk prisbilde her i byen nå for tiden er at prisen på 95 er rundt 12 kr på mandag formiddag, og nede rundt 10,50 ved søndag kveld, for så å stige mandag formiddag igjen. Slik priskrig har vi hatt her i mange år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt på UnoX`en her ligger også 98 30-40 øre over 95.. Så nå er det bare gode tider:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere 'selvbetjeningsstasjoner' har så vidt jeg kan huske stort sett mellom 28 og 36 øre forskjell her i Vestfold, _alltid_ i favør av 95'en. Men jeg har også sett opp mot 1.30 i forskjell på de dyreste 'manuelle', som f.eks. Shell og Statoil. Begrunnelsen for prisforskjell er i følge oljeselskapene at 98 har mer av stoffene som hever oktantallet, og er derfor dyrere å produsere. Jeg tviler på at den lille skvetten har noen som helst innvirkning på prisen, og i hvertfall ikke opp mot 10%..

Nå skal forresten konkurransetilsynet se på den kollektive prisøkningen hver mandag, så får vi se om det vil ha noen innvirkning!

Var forresten kjipt når Jet sluttet med 98, jeg har klaget flere ganger, men de påstår bare at folk ikke vil ha det. Hos oss kan vi bare bruke 92/95 på cabben, de tre andre må/vil ha 98.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fremdeles samme pris på 95/98 her.... Så er nok bare blitt sånn og ikke en feil som først anntatt... Hører Shell har begynt med samme pris på Vpower som 95 også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.