Oljeskift på automatkasse...

Anbefalte innlegg

Har en Audi 2,3 Ng med automat... spørsmålet mitt er; Hvordan er fremgangsmåten for skifte av olje på girkassen? Må man ned med bunnpannen, skifte evt pakning, rengjøring av filter o.l? Hva slags olje er å anbefale?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må da være noen som vet litt om dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er som på de fleste andre Autolatkassar. Tapp bunnpanne først, hvis det er plugg i den. Skru så av bunnpanne, løsne gammelt filter, sett i nytt filter, bunnpanne på plass, fyll på riktig mengde olje.

Dersom du har peilepinne, start bilen, kjør den gjennom alle gear, sett i P, og peil olje med motor igang.

Jeg har på en måte blitt flasket opp på Castrol, men vil tro at enhver annen ATF olje funker helt gull... Mobil1, Agip, Pennzoil, Quaker State, You name it!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt lik prosedyre som på denne http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54266

Bare at du har langt færre skruer som holder bunnpanna, har tykkere gummipakning, trenger et annet volum.

Du trenger rundt 5-6 liter om jeg husker riktig, pakning og filter (skal byttes, ikke renses). Deler på møller nesten 1500,- Oljen er dyr, så om man vet alternativer til den orginale så er det noen kroner å hente.

Husker ikke helt hvilken strl på umbraco på tappeskrue, lurer på om det er 6mm.

Nivåpluggen er stor, mange og tyve mm NV, en svær skiftenøkkel fungerer.

Muttrene til bunnpanna 10mm NV.

Så trenger du en oljepumpe for å få oljen opp/inn i kassa etterpå.

Og du vil også ha tynne gummihansker på hendene når du gjør denne grisejobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.