Bremserør kontra bremseslanger

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har sett litt på bremsene på RS2en min i dag.

Stussa litt på at det var rør inn på calipperen forran..??

Kunne ha tenkt meg å ha slange der i stedet.

Noen som har noen tanker/råd/erfaringer rundt dettet??

 

Slanger er litt enklere å ha med å gjøre med tanke på vedlikehold, slik som når man må av med calipperen, rør har lett for å knekke om man rører litt på dem frem og tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jo være slange der en plass.. Ellers så lurer jeg på åssen det ser ut der når du kjører på humper, eller jekker opp bilen? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er samma på min også, en slange med litt "krøll" på ut fra kalipern. Men det er jo seff slange fra den igjen og innover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slange fra karoseriet til fjærbeinet, fra fjærbeinet til calipteren er det rør. Man trenger nemlig ikke å demonter calipterene for å bytte bremseklosser på disse.... Så det er helt vanlig når det er mulig å bytte klosser uten å ta av calipteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det bare vært så enkelt så!! :)

 

Må vel bytte hele kalipperen ser det ut til.

Derfor måtte den av, og da knakk såklart røret like ved nippelen til kalipperen.Ikke helt praktisk.

Og jeg vil heller ha slanger enn rør uansett *vanskelig*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kjedelig ja :) Var selv "av" med mine calipere når jeg skiftet bremseskiver og klosser foran, gikk bra med røret for min del. Må være forsiktig vettu :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe..hadde det bare vært meg som hadde rørt bilen min hadde vel ting gått greit, men det er alltid noen flere som vil ivei og plukke litt på når jeg holder på!

Men jeg skal vel lure det til tenker jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk til næremeste huggeri som har en audi stående og se om du ikke får lurt av et rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får jo kjøpt løse bremserør på alle bilrek. foretninger! Bremserør er jo noe man bytter........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil jo heller ikke ha noe vanlige slanger.

Vil ha stålomspunnede slanger..

Hvis ikke hadde jeg jo aldri hatt noe problem

Koster å være vanskelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.