#1 Skrevet April 14, 2008 Sliter med at det er konstant vått i dørken i Golfen min. Pakningene i døren ser bra ut. Hva kan være feilen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2008 Har du soltak på bilen?? Sjekk så i tilfelle dreneringen til dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2008 - Defekt varmeregister (blir da litt såpeaktig fukt i gulvteppet) - Defekt drenering fra soltak - Defekte vinduspakninger - Defekt deksel over friskluftinntak -> vann inn gjennom kupevifte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 14, 2008 - Defekt varmeregister (blir da litt såpeaktig fukt i gulvteppet)- Defekt drenering fra soltak - Defekte vinduspakninger - Defekt deksel over friskluftinntak -> vann inn gjennom kupevifte Det er vått på høyre side, bake og fremme. Det er iallefall ikke vinduspakningene. Og ja, jeg har soltak, men hvordan sjekker jeg dreneringen til den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 14, 2008 Tja, helle vann i "renna" i åpningen med en plantevannekanne f.eks., og se om det dreneres fort og greit? Oddsen er jo stor for at det blir MER fukt i kupeen dog, men de teppene må jo ut og tørkes nå åkke som. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2008 legger mitt på plasten bak dørtrekket sjekk om det er bløtt nederst på dørtrekket ditt. men ut med teppene dine for å få tørka de skikkelig. fukta som er der legger seg under og bruker laaang tid på å komme ut ellers. godt grunnlag til at det begynner å ruste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 14, 2008 legger mitt på plasten bak dørtrekket sjekk om det er bløtt nederst på dørtrekket ditt. men ut med teppene dine for å få tørka de skikkelig. fukta som er der legger seg under og bruker laaang tid på å komme ut ellers. godt grunnlag til at det begynner å ruste Støtter den: ja : Er flust av plasser det kan komme inn vann, men som regel er dørsidene som Rolf nevner her som er synderen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2008 Dørsidene tar ofte inn vann på disse bilene, ja. Smekk av dørtrekkene, skru ut dørsidene (husk å ta løs og løft opp vindusruten, ta ut kontakten mellom døren og bilen, av med dørhåndtaket og skru løs låsen først), fjern pakningen der den er blitt fuktig og dårlig (oppblåst og "porøs"), legg vindustetningspølse e.l. rundt i sporet hvor pakningen var, skru siden tilbake, og fug godt rundt dørsiden etterpå. Husk også å fuge rundt og oppå naglene som fester høyttaleren. Om du får det til er det greieste å gjøre det når dørsiden "henger løst" utenfor, så slipper du å kødde med å peise hele skiten ut og inn igjen. God som ny! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2008 Antakelig ikke dette iogmed du skriver at den blir våt der den gjør, men sjekk også dreneringshullene oppe i vannkassa- Skal være et ganske stort hull på hver sin side ut mot forskjermene, som ofte tettes av løv, barnåler etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...