Blande bremsevesker.... er det ok ?

Anbefalte innlegg

Har ståande ein liter eller so av den gode gamle vwaudi bremseveska, og skal fylle oppigjen systemet på bilen etter diverse calipter overhalingar.

Spørsmålet er om eg kan blande bremseveskene eller om eg bør handle meg inn vwaudi`s eigen bremseveske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har aldri brukt original bremsevæske.. veit ikkje korleis det er, om din MÅ ha original..

Ein anna ting er at om dersom den du har ståande har stått lenge(fleire år) så kan det vel kanskje ver lurt å skaffe noko av nyare dato ettersom den kan ta opp fukt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har aldri brukt original bremsevæske.. veit ikkje korleis det er, om din MÅ ha original..

Ein anna ting er at om dersom den du har ståande har stått lenge(fleire år) så kan det vel kanskje ver lurt å skaffe noko av nyare dato ettersom den kan ta opp fukt....

Kjøpte den eg har for ikkje så lenge sida, men lurte på om eg skulle få på anna væske , eller om eg må ha meg en tur til Ålesund og finne meg meir , har sikkert ikkje nok til å fylle opp systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke ha noe å si det så lenge det er samme "dotten", dot 4 osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme dotten eller høyere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, ellers så blir det kluss.

Men skal du lufte, så er det like greit å pumpe ut alt og fylle ny. For gammel bremseveske kan ta opp vann og det er kjedelig når vinteren kommer. Jeg hadde en vinter fylt med frossne bremser hver dag, det er ikke gøy : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, ellers så blir det kluss.

Men skal du lufte, så er det like greit å pumpe ut alt og fylle ny. For gammel bremseveske kan ta opp vann og det er kjedelig når vinteren kommer. Jeg hadde en vinter fylt med frossne bremser hver dag, det er ikke gøy : bh :

Trur der er ganske så tomt fra før no :)

Begge caliptera bake er av og alt rant ut , så er sikkert tommar enn tomt.

Men har eit lite spørsmål til eventuelle som stikke innom.

Ein lufteskru på eit bremsekalipter er det samma sorten over heile fjøla? eller er der tusen forskjellige ? mine var rusta og fæle i tillegg til at den eine knakk : bh :

Så får prøve å få tak i i mårga , kom akkurat innigjen etter fleire timar skruing...

Caliptera er endelig overhalte no, og var berre å putte på igjen å fylle veske å begynde å lufte.. men NEIDA , det gjekk til HEL)#)/¤ self.

Så får prøve å få tak i nye i mårga, og få skrapa ut den eine eg knakk og sjå om ikkje eg snart får til igjen gobilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke særlig aktuelt siden det er Audi men kan likevel nevne: Man kan ikke blande vanlig bremsevæske og silikon-bremsevæske slik som det er i enkelte veteranbiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri brukt orginal væske. Bare husk å luft ut til den nye kommer ut. ( det ser du på Fargen )

Går nøyaktig 1L på Audi 80 gteq

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det også sies at DOT 5 vil man sjelden finne i hyllene til vanlig. Er stort sett bare brukt på biler som langtidslagres grunnet andre egenskaper i forbindelse med fuktighet og er ikke noen særlig vanlig salgsvare. DOT 5.1 er derimot en videreutvikling av DOT 4 og fullt blandbar.

Husk også at en åpnet bremsevæske må ha korken godt på, ellers trekker den til seg fuktighet og er ubrukelig etter en stund. Ny bremsevæske er klar eller lys gul, er den mørkere er den gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.