Anbefalte innlegg

Har fått kjøpt litt småstasj til A6'en som jeg skal montere tenkte jeg.

Er jo litt gøy med ryggesensor, så jeg skal ha dette i samarbeid med ryggekamera :D

Har ikke PDC på bilen, og kom over noen billige sensorer (nye) og PDC releet til A6.

Noen som har noen tegninger på hva mer jeg trenger?

Har nå kjøpt følgende:

2 x PDC Sensor 45° 7H0 919 275 D

2 x PDC Sensor 90° 7H0 919 275 C

1 x kabelsett 4F9 971 085

Rele: 8E0 919 283 samt "høyttaler" for varsling

Spoilerleppe helt nede for PDC: 4B9 807 379 Q

Trengs noe mer?

Et skjema fra f.eks. Bentley eller lignede ville vært helt fantastisk... :)

det kan gjerne sendes på mail kristoffer.stranden (a) gmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wow folkens, takker altså... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:rolleye: Fått skjema her, men nå er jeg vel ikke akkurat elektroingeniør... : haha :

Noen som kan forklare meg noe av dette som står her?

fuse.jpg

controle_module.jpg

control_module_2.jpg

Her er link hvis en ønsker å se større:

FUSE

control module

control module 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men folkens da, jeg trenger virkelig HJELP :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med dette prosjektet ? tenkte jeg skulle gjøre det samme selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke så lett leslig de skjemaene dine......

Hvordan gjør du det med ryggekameraet? Kobler det til Navi+?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et ferdig kabelsett fra Kufatec, det var en god investering tror jeg :)

Har ikke fått koblet det enda, det skal trekkes gjennom hele bilen og frem til sikringsboksen. Har et nytt interiør på vei, så da venter jeg til det kommer og tar 2 fluer i en smekk ;)

Ryggekameraet skal kobles til navien ja. etterhvert... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste du trenger er sensorer til å montere foran også, da blir det enda mer gøy :D

Edit:

Fra spøk til alvor; skal du ha et uavhengig akustisk parkeringssystem eller skal du integrere det sammen med resten av systemet? Nå skal jo du ha kamera bak, men jeg tenker på noe ala dette (APS+?)

dsc01397pu9.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finnes desverre ingen løsning på å få APS plus til RNS-E... :)

Så dette er de standard som piper bare, og så har vi ryggkamera som et tillegg (når den tid kommer...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk du dette til eller ?

hva ble prisen når du kjøpte orginalt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at jeg betalte i underkant av 1000 kr tilsammen for spoilerlisten bak, 4 sensorer inkl ledningsnett, PDC interfacet og frakt fra tyskland.

Dog med MYE surfing og tapte budrunder på tysk eBay... :D

fikk det ikke til nei, bilen ble solgt før jeg fikk koblet sammen rakkelet. Men har PDC interfacet liggende hvis du er interessert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interfacet jeg snakket om er det som jeg har nevnt som "rele" i første post ;)

og du trenger alle de delene jeg har beskrevet, jeg gav desverre med alle delene til han som kjøpte bilen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant komplett pakke av rele, og sensorer og kabler til en A4 (8E står det i begynnelsen av delenr..) tror du denne vil passe A6 (4b) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var inne hos lokal forhandler idag, og de sa at det verken fantes orginalt ettermonteringskit til ryggesensorer, og cruisekontroll til A6 (4B) :confused:

har lite lyst å montere uorginalt da disse krever at man monterer de langt opp på fangeren, rundt 40-50 cm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får jo ikke kit, du må bestille alle delene separat.

Cruise control er jo bare å bytte hendel til en med cc og koble litt ledninger. Her får du hendel og ledningsnett på http://www.kufatec.de til ca 65 EUR.

Han som sitter på delelageret du har vært på burde vel strengt tatt kjørt bort til nav og meldt seg arbeidsledig. for han må jo være ubrukelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som sitter på delelageret du har vært på burde vel strengt tatt kjørt bort til nav og meldt seg arbeidsledig. for han må jo være ubrukelig.

Vel, nå er det jo helt umulig å ettermontere RNS-E i følge en del personer også... :P

Som Jan Terje sier, så er det ikke noe ferdig sett å kjøpe på Møller nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kan det være så vanskelig å koble opp orginalt ? eller hva sier du kristoffer ?

fikk du det noengang til å fungere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det er et par timers jobb ja, du skal bytte listen bak (gjort på 5 min, sensorene sitter i.)

ledningsnett opp til bakre høyre luke (der du har sub) tar heller ikke så lang tid.

der legger du PDC releet.

ledninger fra den helt frem, der ligger det en time hvertfall. Tar litt tid, men ikke vanskelig.

Jeg strandet på dette pga at jeg hadde uten kjørecomputer (og manglet derav også infotainment CAN-BUS) og det releet jeg hadde krevde det. (pga at jeg skulle ha sensor foran og bak)

Det skulle han som kjøpte bilen fikse selv, så da vet jeg ikke helt hvordan det endte :D

Det vanlige releet (kun sensor bak) trenger visstnok ikke infotainment canbus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har heller ikke kjørecomputer, men er bare bak jeg tenkte å montere sensorer..

sikker på at på at man ikke trenger infotainment canbus ved sensorene bak ?

hvilket rele er det du har liggende ? det til sensorer foran og bak ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå er det jo helt umulig å ettermontere RNS-E i følge en del personer også... :P

Det er jo helt umulig : smil : og anslått kostnad for folk om har spurt er jo 50 000+ om det i det heletatt skulle vært mulig : smil :

ang pdc, prøv å søke litt på http://www.audiforums.us der ligger det mye retrofits av diverse utstyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg strandet på dette pga at jeg hadde uten kjørecomputer (og manglet derav også infotainment CAN-BUS) og det releet jeg hadde krevde det. (pga at jeg skulle ha sensor foran og bak)

Det skulle han som kjøpte bilen fikse selv, så da vet jeg ikke helt hvordan det endte :D

Det vanlige releet (kun sensor bak) trenger visstnok ikke infotainment canbus.

Er det i det hele tatt mulig å få sensorene fremme til å fungere da viss man er avhengig av CAN-BUS ?

sitter også å ser på KUFATEC sine nettsider, de har noen kabler til parkeringsensor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet/eller kan sjekke delenr. til releet til ryggesensorene bak på en 02- A6 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.