Hva for noe størrelse på felger på Caddy 9K 02`.. 8x14 kanskje??

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg beholder caddy`n som står her og da må den jo gjøres litt med etterhvert. Bare få inn noen penger først:)

 

Hva slags størrelse på felger? Har planer om go senk og tenker litt på breie små felger.. er vel det som passer best på en slik bil og ikke store felger?

 

8x14 er kanskje ett alternativ? hva slags innpress? Kan sikkert få justert litt med valsa men ikke noe ekstremt det gidder jeg ikke på denne.

 

Gjerne noen bilder også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen forslag av størrelse på felger? og hva som er plass på denne bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 8X15 ET 20 med 195/45-15 på den gråe 9KVF'en jeg hadde før (på den tida du kjørte grønn G3 med 9X16/8X17. Mulig du husker den, ettersom vi var mye hos onkel Tom på den tida begge to). Jeg har ikke tro på at det blir særlig hensiktsmessig med noen mindre diameter enn 15" på en slik bil. Den har en god del lengre akselavstand enn Polo 6N og min var veldig sårbar med den senkinga jeg hadde (kunne sikkert ha senka 1,5-2cm mer foran for optikkens skyld). Bastøferja var et sant helvete å kjøre om bord/i land på og krøkkete sideveier/innkjørsler/planoverganger like så. Heldigvis er det utrolig mye mer robuste bærearmsinnfestinger på disse bilene enn på Einser-Golf, så slitasje på disse er ikke uten videre noe tema. Men katen sitter utsatt til og tar veldig lett nedi når forakselen er over hindringa, men det ennå er 50cm til bakakselen kommer til den.

 

På min var det tilstrekkelig å brette opp skjermkanten ørlittegrann på den ene sida. Ellers var subbing aldri noe tema med sommerhjula (men vinterhjula bretta alltid ned skjermkanten litt om jeg traff ei hump i en sving, så de måtte jeg banke opp igjen en 4-6 ganger pr. vinter. Det er en stor fordel med mindre rulleomkrets vinterstid også, om du ikke skal sette på originalt understell i vinterhalvåret).

 

Skulle jeg hatt en slik bil igjen hadde jeg mest sannsynlig gått for samme dekk-/felgkombinasjon, om jeg ikke heller hadde valgt 9X16. Men dette krever valsing omtrent på nivå med slik det var gjort på G3'en din, dersom man skal ha senking som står i stil.

 

For å svare på et potensielt spørsmål: Nei, dessverre har jeg selv så godt som ingen bilder av denne bilen (annet enn old-school papirbilder;)). Men den er garantert blitt fotografert på treff i løpet av de to årene jeg hadde den, så om noen er behjelpelige så vær så god:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for godt svar andreas.

Kan ikke si jeg husker her og nå den bilen din. men har HELT sikkert sett den da :)

 

Tenkte ikke jeg skulle valse like mye som Golfen for jeg har egentlig ikke planer om og lakkere denne nå. Har 2 andre biler som skulle vært lakkert først.

Så da høres det litt mye ut med 9X16. og jeg trodde ikke dette passet så godt på caddy men dette skulle vært morro og sett bilder av. Blir kanskje ET20 på 9x16 da? eller må man ha ET15?

Ser litt på noen 8X15ET20 nå men ikke helt. Høres jo ut som det fungerte fint hos da.

 

Hadde vært flott og sett bilder..

har søkt litt på nettet med finner ikke så mange bilder av caddy med senk og hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caddy med senk :

9899.jpg

wsee2006-0243.jpg

IMG_2693.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja : smil :

Takk for det. Noen som vet hjul dimensjon på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med 8x16" og 195/40-16? blir vel en grei "mellomting"? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med 8x16" og 195/40-16? blir vel en grei "mellomting"? :)

 

Det er sant.

Men jeg har ikke sett så mange kule felger i 8x16. Tror ikke utvalget er så stort i den dimensjon. Og vil ha kant felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja : smil :

Takk for det. Noen som vet hjul dimensjon på disse?

 

Den ene er firmabil med linken til firmaet på, så det skal vel la seg gjøre å finne ut av.

 

Den nederlandske har det vært reportasje om i Performance VW. Da med 15" OZ-Turbo (8" ET 20 foran og 10" bak. Husker ikke ET). Fordelen med 15" er at du ikke behøver å valse så sinnsykt mye (om i det hele tatt), samtidig som man får "dassrull-stuk", som disse bilene kler meget godt. 17" synes jeg blir for stor diameter på disse små bilene, men det er nå en gang min smak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig at 17 blir for stort på denne. og er vel det som er på den firmabilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var 2 tøffe ja

Regner med det er 8x14 de BBS`n og? Har ikke lyst på slike BBS men ser da størrelsen og grei senk: smil :

Skulle likt og viss innpresset på de BBS`n .Ser jo ut som det går fint der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den øverste har nok RSL 8x14 et15 med 10mm kant.

 

( du vet hvor du får tak slike felger Frode )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var 2 tøffe ja

Regner med det er 8x14 de BBS`n og? Har ikke lyst på slike BBS men ser da størrelsen og grei senk: smil :

Skulle likt og viss innpresset på de BBS`n .Ser jo ut som det går fint der.

 

BBS RS'ene er vel 8x15, tipper det er ET 12?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den øverste har nok RSL 8x14 et15 med 10mm kant.

 

( du vet hvor du får tak slike felger Frode )

 

Hehe..

Har tenkt på deg ja....

Blir nok ikke de RSL felgene.. men har lurt litt på Brock også..

Får se litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BBS RS'ene er vel 8x15, tipper det er ET 12?

 

Ok. flott. Da har jeg noe og gå ut i fra..

 

Ser ut som det passer fint med 8x15 felger da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg beholder caddy`n som står her og da må den jo gjøres litt med etterhvert. Bare få inn noen penger først:)

 

Hva slags størrelse på felger? Har planer om go senk og tenker litt på breie små felger.. er vel det som passer best på en slik bil og ikke store felger?

 

8x14 er kanskje ett alternativ? hva slags innpress? Kan sikkert få justert litt med valsa men ikke noe ekstremt det gidder jeg ikke på denne.

 

Gjerne noen bilder også ;)

 

8X14 var kult på mange biler, men det var i 1997 ;). Nå må du ha større hjul på de fleste biler for å unngå 90 talls stil ;) Ville valgt 15, 16 eller 17 tom på caddy siden det har kommet så mange lave dekkdimensjoner de siste årene, f.eks 185/35 17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8X14 var kult på mange biler, men det var i 1997 ;). Nå må du ha større hjul på de fleste biler for å unngå 90 talls stil ;) Ville valgt 15, 16 eller 17 tom på caddy siden det har kommet så mange lave dekkdimensjoner de siste årene, f.eks 185/35 17.

 

Ja ser selv at 8x14 blir litt lite.

Men er redd for at 17 blir for stort på denne. og rett rulle omkrets på denne blir vel 205/40-17 for det sitter org. 175/65-14 på denne.. Men trodde ikke det fantes så små 17 som du nevner her. da begynner det og bli lite ja :o var ikke så dyrt heller syntes jeg.. 600 og no på dekkonline.

 

Er veldig usikker på størrelse her ja. Heller litt mot 8x15. Tror 9X16 blir litt for bredt på denne bilen. må nok fram med valsa da tror jeg. ikke at det er noe problem.. men hadde ikke tenkt og brette så mye som golfen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte på 205/40/17 på min caddy når jeg hadde det. Syns det så veldig riktig ut. De så ikke fult så store ut siden det var kant felger med sort senter men syns det var en perfekt størrelse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte på 205/40/17 på min caddy når jeg hadde det. Syns det så veldig riktig ut. De så ikke fult så store ut siden det var kant felger med sort senter men syns det var en perfekt størrelse:)

 

Hmm :)

 

Har du bilder av dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.