stålomspunnede bremseslanger og eukontroll?`

Anbefalte innlegg

Det er jo med tuv papirer, skulle ikke være noen problemer da.

Slangene er omspunnet med rustfritt stål og niplene er også av rustfritt stål.

Dette må da være sterkere enn standard slanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fins det no slikt til orginal rs2 bremser (small) og orgianle s2 bak bremser.. Sitter på S2 avant..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stålomspunnede slanger fra Earl's på Mæzdan, og den har gått gjennom de tre siste Eu-kontrollene uten at jeg har fått anmerking.

 

Jeg har ikke Tuv papirer på slangene, og det har heller ikke vært spørsmål etter dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^vil tro det er samme lengde ja, jeg byttet fra small til big reds på RS2'n , men trengte ikke bytte noen av disse slangene. Disse er før den biten med kobberrør som går ned til selve kalipperen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det bare å handle da..

takk for svar..: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålomspunnede slanger skal egentlig ikke gå gjennom PKK da det er umulig å se tilstanden på slangene, som jo skal sjekkes på PKK. Om verkstedene bryr seg er noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alle som sier noe på det,men enkelte kan være litt vanskelige..

Husk å kjøpe slanger av beste kvalitet,er ikke noe særlig artig når slangen(e) sprenges: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som har fått med meg at orginale slanger er stålomspunnede? og gummien bare er et lag utenpå stålet som beskytter mot salt og andre uumskheter... hvorfor bytte??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert mange som synes det er kulere å ha stålet utenpå da?

 

Nå lurer jeg og på hvorfor man bytter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale slanger er ikke like faste som stålomspunnede, bare kjenn hvordan de orginale utvider seg i forhold.

Man kjenner det og godt på pedalen, blir kortere vandring med skikkelige slanger, testet ut dette på fredag som var da jeg monterte orginale bremser med nye orginale slanger på S2n, er mye mykere pedal nå....

 

Enkelte stålomspunnede slanger er datomerket med 5års holdbarhet, har man dette er det i alle fall litt håp om å juge seg gjennom ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg jakter på dette fordi jeg har aldri hatt..... Og tenkte da at de er sikkert billigere enn orginale.... Men viste ikke at orginale var bare dekket med svart gummi.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere sikre på at det er stål inne i de orginale slangene? Mener at jeg aldri har sett dette når jeg har sett på ødelagte orginale slanger. Mulig jeg har blinkset litt, så skal ikke være påstålig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg jakter på dette fordi jeg har aldri hatt..... Og tenkte da at de er sikkert billigere enn orginale.... Men viste ikke at orginale var bare dekket med svart gummi.....

 

Du kan bruke de orginale bremserørene fra RS2, de koster ikke stort. Ulempen da er at du ikke kan ta av kalipperen uten å ta av røret med påfølgende luftejobb..

 

Ellers er det vel flere som lager slanger på mål, jeg fikk laget mine hos clutch og brems. Grunnen til at noen bruker stålomspune er vel rett og slett fordi det gir bedre pedalfølelse og det går an å lage slanger på mål ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som har fått med meg at orginale slanger er stålomspunnede? og gummien bare er et lag utenpå stålet som beskytter mot salt og andre uumskheter... hvorfor bytte??

 

Jeg husket på denne kommentaren når jeg byttet en ødelagt slange på A4-en i kveld, og måtte klippe den opp for å sjekke. Det fins ikke noe som helst stål i selve slangen, er kun et gummirør innerst, en vikling av et eller annet fiberaktig og så ytterkappen av gummi. Dette var originalslange, så de er nok ikke stålomspunnede. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginale slanger er KUN gummi... Hadde de vært like tett stålnett rundt hadde man ikke sett disse byllene de ofte får heller.

 

Stålomspunne slanger skal vel ikke bli godkjent fordi de argumenterer med at det ikke kan skjekkes hvordan det ser ut under stålet... en ganske idiotisk påstand da innerste laget i disse er teflon som er designet for å tåle hundrevis av bar trykk. Er mest uvitenhet desverre.

 

En løsning er å tre svart krympestrømpe over disse, da legges de jo ikke merke til engang;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginale slanger er KUN gummi... Hadde de vært like tett stålnett rundt hadde man ikke sett disse byllene de ofte får heller.

 

Stålomspunne slanger skal vel ikke bli godkjent fordi de argumenterer med at det ikke kan skjekkes hvordan det ser ut under stålet... en ganske idiotisk påstand da innerste laget i disse er teflon som er designet for å tåle hundrevis av bar trykk. Er mest uvitenhet desverre.

)

 

Ikke bare det, ofte har de et gjennomsiktig gummilag utenfor stålet også (de jeg har hatt har nå hatt det hvertfall), slik at alle lekkasjer blir fullstendig åpenbare med en gang man tar en titt på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.