#1 Skrevet April 14, 2008 hallo. har koblet opp innovate lc-1 på motoren min nå, og lurer på noe ang målingene jeg fikk. ved normal kjøring ligger den og hopper opp og ned mellom 14 og 15. spretter konstant opp og ned.. er dette normalt, ev hva kan være årsaken? ved fult ladetrykk ligger den jevnt og dupper mellom 12 og 12,2. er det riktig/bra?? mvh jørgen borge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2008 Helt normalt det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2008 hallo. har koblet opp innovate lc-1 på motoren min nå, og lurer på noe ang målingene jeg fikk. ved normal kjøring ligger den og hopper opp og ned mellom 14 og 15. spretter konstant opp og ned.. er dette normalt, ev hva kan være årsaken? ved fult ladetrykk ligger den jevnt og dupper mellom 12 og 12,2. er det riktig/bra?? mvh jørgen borge Absolutt normalt. Motorstyringen prøver å holde AFR på 14.7:1, så den vil ligge og veksle mellom 14 og 15. Ved fullast er 12-12.2 bra for en turbomotor. 12.6:1 er vanligvis det som gir mest effekt, men litt lavere AFR kjøler noe bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2008 gammel tråd, men bruker den igjen jeg. har kjørt med lc-1 `n en stund nå, men sliter med att den "hopper ut" hele tiden. brått viser den bare konstant 18, og andre ganger gjør den ikke noe utslag i det heletatt. hvis jeg da kalibrerer den på nytt virker den fint i ett par dager igen, før den begynner å surre igjen. noen som har vært plaget med det samme?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2008 hvor har du plassert den? kan bli sånn hvis den får det for varmt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2008 den sitter 80-90 cm ned fra turboen, så det skal ikke være noe problem. jeg har heller ikke vært mer plaget mens jeg har kjørt på bane, enn ved vanlig kjøring. den kan godt begynne og kødde 10 sek. etter oppstart og.. har foresten også prøvd. en annen sensor uten noen forbedring. en ting jeg har merket meg er att når jeg skrur på tenninga, så må jeg vente til nåla går opp og ned igjen, og mens den varmer opp sensoren, så jeg får "utslag" på viseren, før jeg starter opp. hvis jeg ikke gjør det, blir den helt mongo med en gang.. noen som vet??????????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2008 SKal vel kjøre den oppvarmings sekvensen hvergang du starter, ellers risikerer du vel å sote ned sonden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2008 ok, det var ikke jeg klar over. har som regel latt den surre seg ferdig før jeg har startet opp, men har vært ganger jeg har hatt det litt travelt og. har aldri vært noe spess. sot på sonden når jeg har hatt den ut for og kalibrere den på nytt. men da skal jeg være litt nøye med det fremmover, så får jeg se om problemet forsvinner. takker for hjelpen. mvh jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2008 Har du sendt mail til holmtech.no De er forhandler på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 8, 2008 nei, har ikke det. er ikke bruksbilen den sitter i, så har ikke vært noe problem da den ikke blir brukt så mye, men nå som det er kommet snø å bilen har vært litt ute å leka har den begynt å irritere litt:) men skal prøve og fullføre den oppvarminga noen ganger nå, og se om problemet forsvinner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...