Anbefalte innlegg

Har hatt en boks med Megs M16 liggende en stund, og ikke fått begynt på denne ennå. Det går jo gjetord om denne voksen, så jeg håper at den er som ryktet sier.. Er det noen som har denne og har brukt den? :)

megm16.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååå

Bruk den da Nils, jeg vil se resultatet :)

Har kun MG20 Sealent og Show & Shine wax, så er ute etter noe litt mer bra voks. Da jeg gjerne polerer og shiner litt, ca en gang i mnd... Hvis du ikke kommer igang med den, kan jeg sikkert hjelpe deg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen vil ha en, så kan jeg selge en for 200 kr. Har noen liggende en plass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er den da?

Sitter å leser i MG brosjyra nå

Egenskaper:

- en spesiell sammanblanding av eksotisk voks

- sørger for en ekepsjonell varig langtidsbeskyttende overflate som er ferdig renset og polert

 

Hvordan bruke en slik paste wax på maskin, smøre på bilen istedenfor padéne??

Hvordan i forhold til MG 20 og MG21?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kan påføres med maskin.

#16 ute av produksjon, #26 (hi-tech yellow wax) er etterkommeren såvidt meg bekjent.

I forhold til #20 og #21 som er sealants, er denne mer lik f.eks Gold Class voks og tradisjonelle paste vokser.

-Brukes ofte til topping over sealant for å hente ut ekstra glans og dybde.

 

Mindre holbarhet, men mer glans, teoretisk sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kan påføres med maskin.

#16 ute av produksjon, #26 (hi-tech yellow wax) er etterkommeren såvidt meg bekjent.

I forhold til #20 og #21 som er sealants, er denne mer lik f.eks Gold Class voks og tradisjonelle paste vokser.

-Brukes ofte til topping over sealant for å hente ut ekstra glans og dybde.

 

Mindre holbarhet, men mer glans, teoretisk sett.

 

Gold Class er vel forbrukerserien?

Jeg har fjorårets katalog, eller kanskje 2 år..

Der er både MG16 og MG26 Hi-tech, men mulig MG16 går ut nå.. Det lages ny brosyre

nå denne måneden...

 

Edit:

Ble ny MG 20 på meg idag selvom MG kommer med ny 21, 21 2.0

Så går 20 for å være bedre enn 21.. Så blir det kanskje de Hi tech

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at den går ut, men er ikke 100% sikker.

Både #16 og Hi-tech yellow er naturlige vokser med carnuba, silikoner, oljer, harpiks..

#16 er jo den orginale Meguiar´s bilvoks, som er stort sett som den var i 1951 -ifølge Meguiar´s.

Gold Class er forbrukerserie ja, -Samme type "blanda-voks" i paste form. Både Gold Class og Nxt har litt polish i seg, og er ikke en "pure" voks, som #16 og Hi-tech samt sealantene.

 

Nxt 1 og 2 er mer lik sealantene igjen. -Mer syntetisk, mindre oljer og naturlige virkemidler, mer "kjemi"..

 

Forskjellen på #20 og #16 er jo først og fremst at #20 er en "Sealant", #16 er tradisjonell bilvoks.

 

#20 duger vel bra.! Prøv litt av #16 for hånd oppå f.eks på halve panseret, se hvordan det fungerer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

#21 duger meget bra.

Kun fått brukt den skikkelig en gang, og da for hånd, men en sealant/voks trengs sjelden å "jobbes" inn i lakken. Men da vaska jeg SKIKKELIG, gikk over med litt clay, så polerte med ColorX og la på #21 etterpå. Dette var på en gammel Peugeot og det ble nesten så sensuelt, like føre jeg heiste flagget, ga kjerringa svo..... You get my point ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørgen:

Jeg bruker også MG20 istedenfor 21..

Mest pga jeg ble anbefalt denne isteden, selv nå som den nye MG 21 2.0 skal komme (skal være dobbelt så varig som 21 også skal den være godkjent av en del merker. Tror ikke den forrige versjonen ble godkjent av en del av bilmerkene)

 

Jeg er meget fornøyd med MG20

 

I forhold til 16 eller 26 Hi Tech, kan man jo legge disse utenpå MG20 /21

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter, du virker jo å være en bilpleie-guru.. du kan kanskje hjelpe meg litt med noen gjenstridige riper? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter, du virker jo å være en bilpleie-guru.. du kan kanskje hjelpe meg litt med noen gjenstridige riper? ;)

 

hehe.. Ja, interessen er det hvert fall ;)

Hvis formen kommer seg, dukker jeg opp på lokkallagstreff i morgen, så kan jeg se hva du har å tilby av riper : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørgen:

Jeg bruker også MG20 istedenfor 21..

Mest pga jeg ble anbefalt denne isteden, selv nå som den nye MG 21 2.0 skal komme (skal være dobbelt så varig som 21 også skal den være godkjent av en del merker. Tror ikke den forrige versjonen ble godkjent av en del av bilmerkene)

 

Jeg er meget fornøyd med MG20

 

I forhold til 16 eller 26 Hi Tech, kan man jo legge disse utenpå MG20 /21

 

#16 er gammel teknologi (nostalgi/tradisjon om du vil) - Prøv den. Men vær obs på at du legger tynt lag, denne forstener nærmest når den tørker om den ligger for tykt. Dette var det de kalte hardvoks på 50-tallet...#26 er voksen Meguiar´s selv regner for å være sin beste på glans. Dermed fungerer den lekkert som "topping" over f.eks #20.

Den gjør mørk lakk mørkere, det vil du neppe se med #16.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå gått over panseret på den gamle hvite (eller rettere sagt, grå!) Golfen min (som nå er blitt polarweiß igjen!) med 2 pass Megs #83 på H160 Autoglym pad, deretter 1 pass Megs #83 på W-7006 Megs pad, deretter 1 pass Megs #80 på W-8006 pad, og tilslutt 2 pass Megs #16 for hånd. Ble blankt, kan man si.. selv på den sinnsykt slitte lakken!

 

Synes den er særs enkel å legge på for hånd, og den tørker på no-time. Null problem å ta av igjen med Supreme Shine mikrofiberklut! Skal nå gå over den svarte Golfen.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder, bilder!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje litt OT i denne tråden, men håper det går greit:)

har laget en bestillingsliste på autogeek nå...

 

-Meguiars Mirror Glaze #26 Hi-Tech Liquid Car Wax

-Meguiars Mirror Glaze #21 Synthetic Sealant

- Meguiars Mirror Glaze #3 Pro Machine Glaze

 

spørsmålet er hva man bør bruke som som er grovere.. dvs. hvis det er swirls o.l. som ikke går bort.

evt. andre endringer på lista..

for bruk med roterende maskin

 

edit: Meguiars Mirror Glaze #85 Diamond Cut Compound skulle kanskje være greit å bruke før #3 Pro Machine Glaze

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok valgt MG 82 isteden for MG3, hvis du skal bruke MG85 først, vil nok ikke MG3 klare å fjerne skjoldene..

Også er det ubetydlig lite den skal polere da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. erstattet #3 med #82 da. så må det vel bli blankt:)

takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva anbefales å bruke når man har en del riper i lakken og det er den første gangen jeg polerer en bil? Jeg er ikke sikker på hvordan jeg gjør det engang, men har en roterende maskin. Jeg vil ha det blankt og en god voks som beskytter godt, kan godt koste litt peng siden jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre dette før evt. salg av bilen?

 

Kunne også godt tenke meg og gjør noe supert med felgene mine også. Disse må da pusses ned og lakkes opp igjen i tillegg. Finnes det noe voks eller noe som man legger på felgene for å beskytte lakken der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er (litt av) Golfen min.. synes den ble ganske så blank og fin med #16 : smil :

kikkern.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.