Turbotrykksproblemer med RS2

Anbefalte innlegg

Monterte en strammere fjær fra KRB idag. Den skulle gi ca 1,2 i grunntrykk, det er kanskje noe i overkant, men jeg justerte opp unbrako skruen på WG så den står nå helt i toppen av lokket.

 

Nå går den iallefall som bare f.... :) Men jeg sliter fortsatt med litt ustødig trykk. Den spretter opp i 1,6 på tunge gir men detter kjapt ned i 1,4 og holder det en stund før den kryper ned mot ca 1 bar til rødmerkinga.

 

Er det usunt at den er oppe i 1,6bar et halvt sekund eller no hver gang jeg trøkker til i tunge gir?

 

 

Er dette med N75 eller MBC?

Gå for grunntrykk på 1 bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er med MBC.

 

grunntrykket er nok ikke langt unna 1bar nå, men noe mer er det nok..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne rs2 er helt lik!!!!!!! går opp på 1.6 men faller ned på 1 på 4000 omdreininger...

Hveilken turbo har du-??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

original turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du funnet ut noe mere om va de kan vere? hos meg blir dette verre når bilen er varm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Harald, ta deg en tur på lokallagstreffet til tirsdag så kan jeg prøve å se litt på det. Er ikke ekspert men kan kanskje bidra med noe. Regner med det er fler fra Kongsberg som kommer på treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokallagstreff ja! :) Hvor da? Skal se om jeg ikke får med meg Dennis så tar vi en tur..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan dette vere hjerne feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som ka si meg hvordan RS2 turboen holder trykket oppe over turtalls registeret? Har vel 1,6bar fra 3300 ca? men når jeg girer ved ca 6000-6500 har trykket dalt ned til ca 1,2 - 1,3? Hvis jeg strammer wastegate fjæren enda mer, vil trykket holde seg lengre? eller har ikke dette noe å si..? Wastegatefjæren er 1,9bars fra 034 som står helt ytterst, på det svakeste...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original RS2 skal vel ha ca 1,4 fra 3500omdr og holde 1bar ut registeret. Det er det meste jeg fikk ut av min når den hadde org. WG fjær og N75 fortsatt kobla på.

 

Jeg tror ikke hardheten i fjæra har noe å si på hvor høyt trykk den holder på turtall, det kommer mer ann på turboen, men med en strammere fjær så KAN du holde høyere trykk. Men det er jo turbotrykksventilen som bestemmer trykket.

Mener jeg hørte en gang at en sånn manuell turbotrykksventil ikke skal justere noe særlig mer enn 100% av grunntrykket før den begynner å bli ustabil.. d.v.s ca 0,8 bar på en sånn motor som dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. har elektronisk boost controller og n75 koblet til, men fjernet. og stivere wastegate fjær..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan turbo har du? Chip?

 

Hvis du har 1,2-1,3bar på org. turbo helt til rødlinja så er vel ikke det så dårlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.