#1 Skrevet April 15, 2008 Har drevet å koblet anlegg i bilen min 2000 mod a4 sedan... skulle ta ut ene pæra i baklyset siden den var gåen å skifte , men før jeg fikk satt i en ny en sluttet begge sider å lyse... prøvde å koble til å fra batteriet, slå av på tenning , ingenting. sjekket alle sikringer uten å finne noe. skjønner ingenting jeg. blir vel flere timer feilsøk på verksted om jeg ikke klarer å fikse dette. håper på kjappe råd da jeg nå ikke har noen som helst baklys! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2008 ingen som kan hjelpe ? Nå har jeg sjekket alle sikringer , sjekket om det var strøm der sikringen var , sjekket bremselysbryteren og alt. fatter det ikke. Er det flere sikringer i audi a4 enn de som er på førersiden ved dashbordet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2008 det tyder jo tydelig vis på at det har skjedd etter at du har koblet stereoen... dobbeltsjekk kablene du har strekkt opp, kortsluttning, jordingspungt osv... strøm er noe herk:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2008 Eg og hadde lignende problem, men da var det jording til baklyktene som hadde dårlig kontakt etter anlegg var koblet til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2008 Jeg har koblet anlegg ja , men har koblet fra pluss på batteriet. jordingsledningene er koblet til 2 store skruer jeg fant på hver side av bagasjerommet under teppet. Kan de skape dårlig jording for baklysene? Har ikke akkurat lyst til å begynne å fjerne polstring i bagasjerommet , da ødelegger jeg vel både klips og det mer. Er det en spesifikk plass jeg kan sjekke hvor baklysene får jording? Skal koble fra jordingsledningene å se selv om baklysene fungerte etter at de var koblet til... takk for svar. har bestilt time på mandag på verksted men om jeg kan få ordnet det selv har det vært flott. verksteder godter seg sikkert over elektriske problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2008 oppdatering. jeg har nå koblet fra begge jordingskablene fra skruene i gulvet på bagasjerommet , å etter noen starter har nå¨bremselys , blinklys og ryggelys begynt å fungere igjen. bremselys fungerer ikke pluss null fiks på parklys. Hvis jeg ikke kan få fikset dette nå bærer det til verksted på mandag. karen på audiverksted hadde ikke tid før om 2 uker men mekanikeren sa at det kanskje var lysbryteren min??? de var veldig skeptiske når de fikk vite at jeg hadde koblet anlegg. akkurat som det skal være en uting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2008 mange momenter kan spille inn når det er snakk om strøm... har du feks byttet spiller? har du kommet borti noe som kunne kortsluttet en krets osv? mange tenkelige ting... du må nesten feilsøke med et voltmeter, ta hver ledning hver for seg.. pussig om det skulle være lysbryteren akkurat samme dagen som du kobblet stereoen:S du får prøve å lete deg fram med måleinstrument, har ingen bedre råd. har du sjekka pæra btw???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 20, 2008 har prøvd å se etter på ledningene men de er jo i bunter å går langs hele bilen.. har jo bare åpnet kickpaneler og dørlister for å legge ledning. merkelig at jordingen skal være så dårlig på baklysa. har testet med led lys som jeg skal sette på når jeg har fått sakene til å virke. samme der. bremselys , blink og park fungerer men vanlig kjørelys bak pluss park foran fungerer ikke. har koblet fra spiller å alt som jeg hadde gjort til å begynne med før jeg fikk problemet , men no go. skal levere bilen inn i morra nå da så får vi se. surt som faen nå som jeg endelig hadde fått både musikk og sommerdekk på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2008 Ja ja det var visst to 7.5 amp sikringer som hadde gått! skjønner ikke noe hva de har med baklysa å gjøre jeg siden i manualen å sikringsoversikten står at det er 10A som har den kretsen. men men 2 sikringer og 1 ny pære til 700 spenn. flott 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...