Problem med oljelampe/lyd på Golf 1,8 1996 mod

Anbefalte innlegg

Driver og ser på en Golf 96 mod for en jeg kjenner. Problemet er at noen ganger så blinker oljelampa og det kommer en pipelyd når man kjører, som ikke gir seg før man stopper og starter bilen. Men olja er på maks på peilepinnen. Tenkte kanskje det var dårlig oljetrykk, men da ville vel motoren begynt og tikke, men den går helt fint.. Noen som har noen tips..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg "bumper" denne eg, da eg har samme problem på min golf 2.. Nokon som veit kva dette kan vere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved hvilket turtall skjer dette?

Du har to oljetrykksgivere, en skal stå på oljefilterbraketten, den andre skal stå på høyre side av toppen(sett forfra), ta av stikket på begge og rengjør.

Hvis det ikke hjelper så kjøper du nye givere, koster "ingenting" hos forhandler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde meg også på en -86 Golf II og en -86 Audi gte.

Fikk høre at det ofte var sila til oljepumpa (der den suger) som stikker ned i bunnpanna som kunne være grumset/tett.

Tok opp og rengjorde den. Mener at det ga seg da...men husker ikke 100% da dette er så lenge sia.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel post ja.. Men mener jeg bare bytta olje så ble det bra.. Ikke værre enn det.. Den gamle olja var ca tynnere enn vann, så ble nok for lite trykk, pluss greit sliten motor også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.