Flytte batteriet under baksetet

Anbefalte innlegg

Av frykt for dårlig plass i motorrommet vurderer jeg å flytte batteriet under baksetet slik det er originalt på feks Audi S2. Er det noen som har gjort dette før? Kommer jeg i konflikt med bensinrør/tank osv? Jeg har en Audi 80 B4. Det hadde vært fint om noen hadde bilder av dette.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at det "hull" til batteriet da?

På cab`n er det ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen forsenkning for batteri på en vanlig b4. Da må du evt skjære hull i gulvet, eller montere batteriet i bagasjerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at det ikke er hull, så jeg hadde planer om å sage hull. Derfor lurer jeg på om jeg kan komme i konflikt med noe av det som har med bensin å gjøre. Bør gå an å få tak i en karroseribit med dette hullet fra en eller annen delebil. S2 er vell ikke eneste bil med batteriet der.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent har alle Audi med klima batteriet under baksetet. Arrester meg om jeg tar feil, men nå har jeg aldri syssla med de "små" Audiene:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så dette var gjort nylig, på en Audi T89 på Vortex/Fourtitude-forumet. Jeg har tenkt på å gjøre samme modifikasjon selv, i stedet for å ha batteriet i bagasjerommet.

 

http://www.toxcheap.com/Battery.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som det er en saab 900 som blir byttet på. der veit jeg at batteriet sitter foran på høyre side. (rett bak hovedlampa)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Terje Rønning

Såvidt meg bekjent har alle Audi med klima batteriet under baksetet. Arrester meg om jeg tar feil, men nå har jeg aldri syssla med de "små" Audiene:D

 

ARRESTERT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Vegard L. Opsahl

Vet at det ikke er hull, så jeg hadde planer om å sage hull. Derfor lurer jeg på om jeg kan komme i konflikt med noe av det som har med bensin å gjøre. Bør gå an å få tak i en karroseribit med dette hullet fra en eller annen delebil. S2 er vell ikke eneste bil med batteriet der.

 

mvh

Vegard

 

Og hvis du vil ha selve kassa som er originalt på S2 coupe, så må du si i fra før jeg hiver min på dynga. Jeg har skjært den bort. Mulig det er enklere å lage en ny kasse, du bestemmer....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk PM Fredrik!

 

Fortsatt fint om noen kunne fikse bilder av hvordan dette ser ut på feks en S2.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med forbehold om at det er litt kant rundt den!

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvifor flytte batteriet? : klø :

Større motor? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i vekt-balansen.

Det trengs på en så grundig feilkonstruert bil. (På samme måte som 911, bare i motsatt ende).

 

Arne K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

Kvifor flytte batteriet? : klø :

Større motor? : klø :

 

Ja, ikke nødvendigvis det. Hvis man skal montere en org Audi turbomotor i en 80/90/Coupe så er det ikke plass til batteriet fordi wastegaten's plassering krasjer med batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Ja, ikke nødvendigvis det. Hvis man skal montere en org Audi turbomotor i en 80/90/Coupe så er det ikke plass til batteriet fordi wastegaten's plassering krasjer med batteriet.

 

Lurer du på turbomaskin altså? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

Lurer du på turbomaskin altså? : rolleyes

 

Har en liggende i tusen biter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.