#1 Skrevet April 16, 2008 Løftet bilen min opp på bukk her om dagen og inspiserte litt. Så at det var lekkasje fra begge sider av differensialen bak. Det var også en liten lekkasje fra girkassa, der hvor arma fra girspaken går inn i kassa. Noen som har bytta dette før? Er det mye jobb? På diffen regner jeg med jeg må skru av drivakslingene, men lurer mer på girkassa... Kjøpes simmeringer orginalt eller er det bare å få tak i noen i samme dimensjon fra den lokale jernvarehandelen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2008 -bump- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2008 Den på kassa er lettest. Litt klundrete å få pirket ut. Har ingen gode triks, men pass på å IKKE bryte med noe mot akselen eller å bryte mot girkassehuset ( kanten mellom simring girkassehus ) slik at det blir spor/grader her. Nettopp det at man må være forsiktig som gjør det vanskelig. Armen fra girspaken løsnes foran ved simringen på den "klumpen" med en 10 mm z-skrue. Bak må seff drivaksler ut. Lettest å løsne navet i topp ( oppe ved hjulbuen ) på den ene tverrsoverbolten der, for så å bikke navet litt ut i topp. Da blir det plass nok til å smette ut akslingen. Drivflensen sitter med en 6 mm umbraco midt i flensen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2008 Takktakk! Får te den opp til helga å se hva jeg får til... Men er disse noe som jeg burde kjøpe orginalt eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2008 Lekkasje her også... Noen som har noe ide om hva event Møller tar for jobben? Eventuelt andre verksted i Ålesund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...