hvordan godkjende felger i vognkort uten TUV?

Anbefalte innlegg

er det et stort problem og få godkjent felger vis du ikke har TUV papiret?

har en A4 B5 1.8TQ Sedan med 18"x8 ET 35 felger... bilen er også senket med justerbart senkesett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går ikke. Felgene kan ha en maks endring i ET på 7,5mm pr felg. Din har 10mm fra originalt.

 

Ellers så er du heldig og får en som ser gjennom fingrene på det mens du godkjenner senkesettet;) Vil ikke anbefalle og prøvde men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå trenger du vel ikke TÜF-papiret til DIN felg, det holder vel med papir på en tilsvarende felg i med samme mål.....

(Mulig jeg tar feil og at det bare var BT i Tønsberg som var "greie" - men jeg tror ikke det.)

Har surra bort papirene jeg fikk så jeg får ikke sjekka hva som står som OK mål for din bil.....

(skal se hva jeg kan finne igjen)

Mvh Cato c",)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent ET35 på min A4 B5,trenger TüV papirer på at bilen er godkjent med den dimensjonen og det innpresset samt den dekk dimensjonen du har på......

 

Det er som sagt fullt mulig så lenge du har papirer på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent ET35 på min A4 B5,trenger TüV papirer på at bilen er godkjent med den dimensjonen og det innpresset samt den dekk dimensjonen du har på......

 

Det er som sagt fullt mulig så lenge du har papirer på det :)

 

ok:) da skal jeg høre om forhandleren kan sende med det! bilen er forøvrig godkjent med senkinga i vognkort;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det går ikke. Felgene kan ha en maks endring i ET på 7,5mm pr felg. Din har 10mm fra originalt.

 

Ellers så er du heldig og får en som ser gjennom fingrene på det mens du godkjenner senkesettet;) Vil ikke anbefalle og prøvde men..

 

Det er et 42 på b5 som er orginalt. så det blir 7+7 totalt 14mm endring, dvs innenfor. Ikke noe problem å få dette til uten TÜV.,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da varierer det i tilfelle, for mener ganske sikkert at mange av B5ene har 45..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et 42 på b5 som er orginalt. så det blir 7+7 totalt 14mm endring, dvs innenfor. Ikke noe problem å få dette til uten TÜV.,

 

Min B5 hadde ihvertfall ET45 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et 42 på b5 som er orginalt. så det blir 7+7 totalt 14mm endring, dvs innenfor. Ikke noe problem å få dette til uten TÜV.,

 

Ja men tilsynet kan kontre og kreve at importøren godkjenner felgene på bilen siden man ikke har TUV selv om endringen i ET er under 15mm og hjulet ikke subber etc. Er nok litt ulik praksis på dette rundt omkring (dessverre)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men tilsynet kan kontre og kreve at importøren godkjenner felgene på bilen siden man ikke har TUV selv om endringen i ET er under 15mm og hjulet ikke subber etc. Er nok litt ulik praksis på dette rundt omkring (dessverre)

 

Jeg spurte BT når jeg var på godkjenning med senkesettet mitt ,angående felger og div styling produktere jeg hadde på bilen.

Da sa han bare at jeg skulle drite i det?!?! var ikke noe vits mente han. Sant nokk det, hver gang jeg har blitt stoppet i kontroll så sjekker de kun vognkortet etter senking..

Har ET 18 på en audi cab, de stikker en del lenger ut en orginalt for å si det sånn:p

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 2`er GTI`en jeg hadde fikk godkjent felger hos BT Asker og Bærum uten TUV papirer. Faktisk sporvidde ble målt med målebånd, sammenlignet med original sporvidde og det var det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som jeg har opplevd det, de få gangene jeg har gidda å godkjent, så har de ikke sjekka annet en at du har en lapp med deg som det står tuv på. Da har de sjekka mer ang subbing og klaring istedetfor. Men dette er det jo veldig forskjell praksis på.

 

Om du ikke har tuv til de felgene, så er det jo egentlig bare å finne et annet tuv med samme felg bredde og dim og et og ta med dette. de sjekker jo aldri merke/produsent på felgen iallefall.

 

Jeg mener også at min b5 stod det et42 i vognkortet, men det er ikke første gang at det er trykkfeil i vognkort heller. Min var mørke grønn, men det stod også sort som farge i vognkortet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener også at min b5 stod det et42 i vognkortet, men det er ikke første gang at det er trykkfeil i vognkort heller. Min var mørke grønn, men det stod også sort som farge i vognkortet.
Og oddsen for at du hadde en ikke helt riktig typegodkjenning var vel tilstede (om det ikke var import).. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk også høre en gang at det ikke var noe vits i å få godkjent felger/dekkdimensjoner og ført inn i vognkortet så lenge det ikke var over standardreglene med sporviddeendring, rulleomkrets og det der. Fikk allikevel skrevet inn noen alternative dimensjoner på en S4 jeg hadde, bare for å være på den sikre siden.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og oddsen for at du hadde en ikke helt riktig typegodkjenning var vel tilstede (om det ikke var import).. :)

 

Min henta jeg i Tyskland, og når de skriver over vognkortet til norsk, så tror jeg det ikke er helt umulig at det blir en del feil : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.