Anbefalte innlegg

skulle ha still hjula på bilen min nå etter jeg har fått på senke settet, er det dyrt å få dette gjort med møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka pris møller tek for en sånn kontroll da? kan vel ikke vere så dyrt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var nylig på 4hjuls kontroll med min audi 100tq og jeg betalte 1000kr med justering

var på 4 hjuls kontroll før jeg kjøpte bilen oppi lillehammer og der betalt forrige eier 750kr med justering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg betalte nesten 2500,- hos møller med justering av spissing.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

betalte 500 ink justering av spissing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

betalte 500 ink justering av spissing

 

Hvitt hos Møller?`

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte 1500,- hos pedersen auto, Mo I Rana, kontroll og justering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på følelsen at ca 1000,- hos verksteder utenom merkeverksted er riktig pris!

 

Pris: Til bilen er ferdig stilt med godkjente papirer iht bilens std.

 

 

Har hatt 4hjulskontroll på

 

Touran 06" 990,- (var ganske skeivt ratt før kontroll)

Audi A6 Q 99" 990,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal selv ha firehjulskontroll på A6en nå førstkommende onsdag. Fikk pris da på 1800,- for kontroll og justering dersom det ikke bydde på de største problemene under arbeidet.

 

Dette er på Skien bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte med møller i dag.. 2000 opp til 3500!!! allt etter som ka dei må justere.

ingen andre i bygda som klarer å få bilen min på bukk pga for lav bil, for å justere hjula så må vel bare gjør det:\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhenger også av understellstype og 2 eller 4wd. Mer jobb med multilink og quattro enn McPherson forstilling og 2wd f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen biler er det mer jobb å justere på enn andre... kan også bli dyrere om skruer og muttrer sitter fast og skaper mer arbeid for å få løst det osv.. Men en enkel å grei kontroll med justering ligger somregel på rundt 1000-1500 kr hos møller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lønner seg jo tydelighvis ikke å gjøre dette hos merkeverksted da dem er dyrere. Små verksteder lokalt gir bedre pris etter min erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal man være obs på det at ikke alle verksteder kan justere multilinkforstillinga riktig, den har en spesiell justering av høyden på endeleddene. Spredning i sving tror jeg det heter.

Denne justeringen er meget viktig for at dekkene ikke skal slites skjeivt.

Drar du til Møller, er du sikker på at utstyret dem bruker er tilpasset bilen.

Ikke alle verkstedene skjønner hva man prater om hvis du spør dem om denne justeringen.

 

Ville vært oppmerksom på dette iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

multilink? hvilke biler har det?

 

Er det noe spes med quattro?

 

Skal ta kontroll på torsdag. 600 svarte kroner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Multilink finner du vell på Passat 3b/3bg, A4, A6 og A8. Tror ikke det er flere som har det??

Quattro har uavhengig fjæring bak også, så der er det justering på spissing og camber.

Mens på vanlige framhjulsdrevne VW/Audi med torsjonsfjærende hel aksling bak er det ingen justering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den justeringen et Møller verksted skal gjøre og forhåpentligvis også gjør ekstra på ei multilinkforstilling, kalles for: justering av spissing kjøretøy hevet eller sporingskurve. Krever et spesialverktøy andre frittstående verksteder muligens ikke har/kjenner til.

 

Spredning i sving er en fast vinkel som bestemmes utfra styrearmenes vinkel i forhold til hjulspindel. Denne sørger for at innerhjulet svinger mer enn ytterhjulet i sving. Tenker man seg en forlengelse av styrearmen, skal de to armene krysse hverandre i bakaselens senter. Vinkelen mellom styrearmene målt i bakaksels senter kalles også Ackermans vinkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan justere camber foran/bak på A3 8L Quattro?!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte NAF i ålesund i går jeg på A4tq. Skal ha 895,- pluss event justering, for min del måtte det justeres endel, og kom på 1300 ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.