Anbefalte innlegg

Hei har hatt problem med at bilen fusker en god stund (1992 s4 2,2t) fikk nettopp opp på vag com :engine speed sensor (G28) no signal.

noen som vet hva og hvor denne sensoren er: klø : er ??

 

blir meget takknemlig for svar:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter nede ved girkassen og føler på svinghjulet,hvis du står foran bilen og ser på den så blir det på

høyre side av motoren ibak kant mot torpedo veggen(se bilde);)

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4engine/Flywheel_sensor.jpg

 

Du kommer til den fra oversiden,du burde sjekke ledningen før du skrur den ut: vinke :

Vis den seer hel ut så kan den testes.

Denne sensoren får du uorginalt også så den er ikke så dyr å bytte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har hatt problem med at bilen fusker en god stund (1992 s4 2,2t) fikk nettopp opp på vag com :engine speed sensor (G28) no signal.

noen som vet hva og hvor denne sensoren er: klø : er ??

 

blir meget takknemlig for svar:tilber:

 

Hvis motoren var stoppet så vil du alltid få denne feilmeldingen med VAG COM mener jeg å huske.Betyr bare att den ikke registrerer omdreining da motoren ikke går. Prøv å start og dra feilmeldinger da.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey var det jeg fryktet..har nemlig skiftet til alu svinghjul for en stund siden og hatt problemer siden..kan dette ha noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey var det jeg fryktet..har nemlig skiftet til alu svinghjul for en stund siden og hatt problemer siden..kan dette ha noe å si?

 

Tror ikke alu hjulet har noe å si så lenge tannkransen er der:) Er tannkransen den føler på.

Regner med diameteren er den samme på alu hjulet og at du ikke har problemer med avtand fra føler til krans?

Har du hatt noen av følerene ut eller kansje byttet om denne føleren og den som står ved siden av og føler på veiv posisjon? Tror ikke du får start da men...får ikke start hvis noen av dei sensorene er gåen forresten http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vtime.html

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å feilkode mens bilen gjekk og fekk da opp dette:00561 mixture adaption adaption limit(add) not reached intermitted.

00513shareware version to decode all DTCs 27-10- pleace register/activate-intermittent.

er vel ingen som vet hva dette betyr vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å feilkode mens bilen gjekk og fekk da opp dette:00561 mixture adaption adaption limit(add) not reached intermitted.

00513shareware version to decode all DTCs 27-10- pleace register/activate-intermittent.

er vel ingen som vet hva dette betyr vel?

 

 

Så da er G28 feilen borte?

 

Det andre vet jeg ikke , men når det står mixture adaption limit så tenker jeg lambda problemer. Prøv å napp ut lambdaen og kjør uten. Da skal hjernen ta en referanse verdi som ligger lagret istedet.

 

Shareware problemet høres ut som du bruker VAG COM uten lisens nøkkel??

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja G28 feilen falt bort.får springe ut og prøve med lambda utav og håpe på det beste hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om det er shareware versjon så får du opp feilkoden men ikke hva den betyr.

Stemmer det at du fikk opp feilkode 00513 mens bilen gikk???

00513 Engine Speed Sensor (G28) Idle RPM Too Low B [Geber für Motordrehzahl G28] [sensor Toerental Motor (G28)]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var desverre helt likt.får vel levere den inn på møller åbetale i dyre dommer.selv om jeg snart har skiftet halve bilen i nye deler:( men takker og bukker for gode forslag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fekk opp 0513 mens bilen gjekk ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke gi opp så lett,fortsatt muligheter til å ordne det selv: vinke :

Her er en beskrivelse av feilkoden 00561 med noen forsla til sjekk punkter(det er litt gebrokkent engelsk,

siden det er babelfish som har oversatt fra nederlandsk)

 

"00561

Netherlands mixture regulation adaptation range - exceeded

du Gemischanpassung Anpassung überschritten/unterschritten

and Mixture Adjustment Adaption limit exceeded/not reached

Extra information at the foutcodes. Intermittent

 

 

Possible phenomena:

 

* Increased fuel usage

* Sooty exhaust

 

Possible causes:

 

* Brandstofdruk too low

* Misfiring

* Initial interview air system leaking (outside air)

* Injector (s) (N30, N31, N32, N33, N83, N84) defective, leaking

* Incorrect indicator of LMM (G70)

* Hot wire for SNOOZE sensor (G70) not burning off cleanly

* O2S (Oxygen sensor) regulation faulty

* exhaust system leaks between the bolt and the catalyst

* EVAP canister pure regulator faded (N80) sticks in open position

 

Possible solutions:

 

* Fuel verifies pressure regulator

* Ignition verify system component

* Verify Injectors N30, N31, N32, N33, N83, N84

* Verify G70

* Wire probe verifies to O2S (Oxygen sensor)

* Verify exhaust system

* Perform output DTM (output checks)"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fekk opp 0513 mens bilen gjekk ja

 

Slettet du feilkodene før du prøvde igjen??

Jeg tror den skal forsvinne av seg selv uten å slette vis den funker(gjorde det hos meg!)

Har du et multimeter så kan du jo måle den så du kan få utelukke den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei jeg slettet ingenting..er heldig at jeg klarer å feilkode i heletatt,er alvorlig lite hiddenkyndig hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan nevne det jeg har gjort/skiftet. nye tennplugger,ny lmm, nye ledninger på coiler,målt coiler.er nok mer men det var dette jeg kom på i farten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å måle på kontakten til G28(speed sensor),kontakten har 3 pinner,1 er jord(skjerm på kadelen),de to andre pinnene kan du måle på for å skjekke den;)

Du kan begyne med å måle motstand,den skal ligge på +/- ca 970 ohm.

Så kan du måle vekselspenning ved å måle over pinnene mens du drar på starteren(lønner seg å være kreativ eller to personer),da skal du få ca 1,7v til 2v.

Får du dette så kan du slå deg til ro med at den funker som den skal: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve det når det er lyst tror jeg.har holdt på med prøving å feiling siden jeg kjøpte bilen i november uten at den vil gå skikkelig så er vel kansje på tide å putte den på verksted som forresten blir første gang med en bil i mitt eie.men hadde jo vært det beste å funnet ut av det selv hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve det når det er lyst tror jeg.har holdt på med prøving å feiling siden jeg kjøpte bilen i november uten at den vil gå skikkelig så er vel kansje på tide å putte den på verksted som forresten blir første gang med en bil i mitt eie.men hadde jo vært det beste å funnet ut av det selv hehe

 

Det er jo behaglig å gjøre det,da bør jo bilen bli iorden etter besøket: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får prøve det når det er lyst tror jeg.har holdt på med prøving å feiling siden jeg kjøpte bilen i november uten at den vil gå skikkelig så er vel kansje på tide å putte den på verksted som forresten blir første gang med en bil i mitt eie.men hadde jo vært det beste å funnet ut av det selv hehe

 

Da må du nok forvente at dette kan bli dyrt.

Min erfaring er at hvis man har en viss peiling selv og klarer å luke ut dei mest normale feilene og ikke lykkes, for så å gå til møller så kan det bli dyrt.

Møllers diagnoseprogram er nok bedre en VAG COM hvis den som bruker det kan det. Hvis det bare blir brukt til å dra feilmeldinger så er VAG COM like bra.Det jeg ofte har sett er at dei får opp noen feilmeldinger og så begynner dei å skifte deler dei tror det er. Hvis ikke det er den første feilen så går dei over på neste "mest sannsynlige" duppedings. Har sett for ofte at det er kunden som må betale for alle delene dei skifter i løpet av "feilsøkingen" selv om delene ikke var årsaken til feilen.

 

Kan jo nevne at rett etter jeg kjøpte min S2 så gikk jeg til Møller for å få tilstandsrapport og få bilen sjekket fra topp til tå. Dei fant masse feil som ble utbedret og selger betalte for. Helt greit så langt....

Ikke så lenge etter tok jeg bilen til EU kontroll hos Møller. Da fant dei at utslippene var for store og sa at katalysatorene mine var tette/oppbrukt. Dei tok seg til rette og bestillte 2 nye til over 7000.- pr stykk.

Glem det sa jeg og tok bilen hjem. Fant da ut at forrige eiger hadde fjernet begge kattene.

At møller ikke såg det er jo helt utrolig men men

 

Nei, stå på og ikke gi deg!

Sjekk for lekkasjer,vanntemp føleren bak på toppen osv osv. Er nok en liten luring som ligger og driver helv... med deg.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vel prøve litt til.noen som har bilde av temp føleren eller en god beskrivelse av hvor den står?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel nevnes at vanntemp måleren ikkje fungerer.kan det være noe så enkelt som dette som lager helve... med meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel nevnes at vanntemp måleren ikkje fungerer.kan det være noe så enkelt som dette som lager helve... med meg?

 

Måleren i coupeen tar signal fra en føler som står under innsuget ditt. Den andre som "snakker" med hjernen står bak på toppen. En enkel føler av messing farge.

 

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vcoolt.html

 

Den som måleren i kupeen bruker:

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/20vcoolt.html

 

Anbefaler at du leser på sidene til denne karen. Står utrolig mye nyttig informasjon om 2.2t motorene

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vel nevnes at vanntemp måleren ikkje fungerer.kan det være noe så enkelt som dette som lager helve... med meg?

 

Kan du prøve å beskrive litt mere detaljert hvordan bilen fusker? Spesielle turtallsområder, kald/varm motor, 95/98 oktan, chippet, osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei har hatt en fuktig helg så har ikkje fått sjekket tråden på en stund:) bilen går ujevnt på tomgang(jager) ellers så virker det som at bilen ikkje får skikkelig tenning når jeg prøver å dra på litt.dette har bare blitt verre og verre.nå er den nesten ikkje kjørbar da den humper å går noe helt forferdelig.har lurt litt på om det kan være turboen som kutter/mister trykk men det føles som om den ikkje tenner skikkelig. kommer liksom en dirre lyd når jeg drar på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må og få med at det blir verre etter et par minutter altså når den begynner å bli varm.bilen er chippet av ukjent merke da det var forige eier som gjorde dette.kjører den på 98 blyfri

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.