Hjelp til senk av Audi 100 44q

Anbefalte innlegg

Har en audi 100 tq som skal nærmere bakken:) Noen som har ett senkesett å anbefalle meg? tenkte på dempere og fjærer. også hvilken side dette kan bestilles på.(helst norske) Kansje noen har noe brukt til meg også? Blir helst 50 50 senk eller noe liknende

 

På forhånd tusen takk: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med mine H&R Sport 29800 og Bilstein Sport dempere. Riktig nok bare 40mm da, men det holdt lenge for meg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med mine H&R Sport 29800 og Bilstein Sport dempere. Riktig nok bare 40mm da, men det holdt lenge for meg:)

Har du bilde (fra siden) av bilen? Har planer om å gå for samme kombo, Bilstein B6 og H&R 29616, men er redd for at bilen skal bli for lav bake kontra fremme og få helt feil stuk..

 

KAW har jo 60/40 til en grei pris, men tror det blir for lavt igjen. Håper H&R 40mm blir å HEVE bilen min for akkurat nå er den ubrukelig lav :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er senka 60/35 med supersport fjører. Syns det ser helt greit ut.

De er hvertfall kjøpt på styling-tech.no Vet ikke om dem selger dem mer, for dem ligger ikke ute på siden dems. Men går jo ann å høre med dem sikkert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å senke mer enn 40 mm bak på type 44 uten runde hjulbuer ser rett og slett helt på trynet stygt ut, da hjulene forsvinner oppi hjulbuen på samme måte som en gammel Citroen som har stått parkert en stund..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgode å se en typ 44 uten runde hjulbuer som IKKE ser på trynet ut generelt sett.

 

Anyhow, er det ikke slik at man bør ha korte dempere hvis man senker mer enn 35mm? Noen som leverer det til 44'ene? Bilstein har kun med M12...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tilgode å se en typ 44 uten runde hjulbuer som IKKE ser på trynet ut generelt sett.

 

Anyhow, er det ikke slik at man bør ha korte dempere hvis man senker mer enn 35mm? Noen som leverer det til 44'ene? Bilstein har kun med M12...

Bilstein Sport demperne som jeg har er kortere enn originale. Ser det godt når man jekker opp bilen - hjulet er høyere i buen enn når bilen står på bakken med originalfjærer og dempere. Skal legge ut bilde når jeg kommer hjem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert:) hva ga du for dette Ole gunnar? komplett for alt? Gleder meg til å se bilde nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga 5000 for dette, og da fikk jeg med en Audi 100 Turbo med alt utstyr på kjøpet... hehe..

 

[edit]Men http://www.autopower.no forhandler både Bilstein og H&R (og Eibach og Lesjöfors), og har godt rykte på seg, så går jo an å ta kontakt med dem[/edit]

 

EDIT2: Fant et nytt bilde nå hvor det gikk an å lese nummeret på dempern, og det viser seg å være P36-0369-H0 , som er Bilstein Sprint, ikke Sport. Sport-demperne er like lange som originale, bare litt fastere. Sprint er kortere. Jfr. http://www.mobeck.com/mt/Bilstein.asp.

 

Bilder (flere i prosjekttråden min, link i signatur)

normal_DSC_1234_1600.JPG

normal_DSC_1236_1600.JPG

 

Og her med 80-talls Ford-stuk (bare senka foran):

normal_DSC_1199_1600.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta så jo absolutt ikke dumt ut! Takk for hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var senka 65-40 og jeg syntes ikke det var noe dumt!

DSCF1316%20%28Small%29.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det å mikse dempere foran og bak?

Får jo kun Sprint (B8) foran og ikke bak, kun Sport (B6) bak til oss med M10, etter det jeg kan lese ut i fra Bilstein katalogen..

 

Såg forøvrig ut som veldig grei senk det der, Ole Gunnar.

 

 

Edit:

Har du flere bilder av den der, Ørjan? Så absolutt ikke dumt ut. Fikk jo virkelig det stuket som jeg vil ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har flere ja. Frisk japsepotte!

DSCF1200 (Medium).JPG

DSCF1199 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det å mikse dempere foran og bak?

Får jo kun Sprint (B8) foran og ikke bak, kun Sport (B6) bak til oss med M10, etter det jeg kan lese ut i fra Bilstein katalogen..

 

En enkel løsning der er å bytte fjærbeinstopper bak til den typen som sitter på 200 20v/V8 og mange C4 quattro, altså den som bruker M12 (eller hva nå de store gjengene er), da disse er bolt-on. Det var det som var gjort på den bilen som Ole Gunnar Sveen tok delene fra.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En enkel løsning der er å bytte fjærbeinstopper bak til den typen som sitter på 200 20v/V8 og mange C4 quattro, altså den som bruker M12 (eller hva nå de store gjengene er), da disse er bolt-on. Det var det som var gjort på den bilen som Ole Gunnar Sveen tok delene fra.. ;)

 

 

Ah, genialt! Fjærbeinstopper, ja. Hvilket nummer blir det på tegningen? ;) (tatt fra vagcat, Audi v8 1989)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, genialt! Fjærbeinstopper, ja. Hvilket nummer blir det på tegningen? ;) (tatt fra vagcat, Audi v8 1989)

Det er nummer 17 og 22 du er ute etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nummer 17 og 22 du er ute etter.

Danke!

 

 

Ut i fra de prisene jeg har fått oppgitt til nå (venter enda på svar i fra et par butikker), så ser ut som gule Koni er billigere enn Bilstein (B6/B8).

 

Så kommer spørsmålet; hva er best av Bilstein og Koni? Skal brukes sammens med H&R 40mm.

 

 

(Var forøvrig ikke meningen å kapre tråden din helt, Stian :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk tro for at Bilstein er en del mere solide enn Koni.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Danke!

 

 

Ut i fra de prisene jeg har fått oppgitt til nå (venter enda på svar i fra et par butikker), så ser ut som gule Koni er billigere enn Bilstein (B6/B8).

 

Så kommer spørsmålet; hva er best av Bilstein og Koni? Skal brukes sammens med H&R 40mm.

 

 

(Var forøvrig ikke meningen å kapre tråden din helt, Stian :P)

 

 

Gjør iiingenting:) sitter å følger med:) skal jo handle selv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Danke!

 

 

Ut i fra de prisene jeg har fått oppgitt til nå (venter enda på svar i fra et par butikker), så ser ut som gule Koni er billigere enn Bilstein (B6/B8).

 

 

Har du hørt pris på Rodin da? Der får vi hvertfall 25% rabatt. Der kjøpte jeg mine gule koni dempere.

Kom på ca 2600Kr med frakt for dempere foran.

http://www.rodin.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hørt pris på Rodin da? Der får vi hvertfall 25% rabatt. Der kjøpte jeg mine gule koni dempere.

Kom på ca 2600Kr med frakt for dempere foran.

http://www.rodin.no

Jepp, der jeg fikk de billigste prisene på Koni:

KON 86 2149sport kr. 1275,- pr.stk.

KON 80 2762sport kr. 1000,- pr.stk.

- 25% VACN rabatt

+ mva.

 

Kontra Bilstein:

P36-0370 kr 1487.- inkl mva pr stk

BE5-2593 kr 1425.- inkl mva pr stk

P36-0369 kr 1437.- inkl mva pr stk

B46-2066 kr 1375.- inkl mva pr stk

 

Glemte dog å spørre om VACN rabatt der jeg forhørte meg om Bilstein..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.