120.000km service på A6 2.5 tdi Quattro Tiptronic

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud på denne servicen fra Audi i Drammen og Audi i Sverige. De lyder henholdsvis 33000 NOK og 21000 SEK. Synes fortsatt dette er heftige priser, og lurer på om dere har noen tips til steder å gjøre en slik jobb til fornuftig penge på Østlandet, helst Drammensnære områder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, skjønner eg må skru opp prisene våres på verkstedet i fredrikstad da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satan for en pris..

Men siden det er 2.5TDI og 120´på telleren regner jeg med det er enn 98-04" modell?

 

Jeg vet at dagens modell, så har 2.7TDI så koster regservisen 30´

Men velger man 3.0TDI er det kjede, så den servicen trenger man ikke

 

Syke syke priser..

eks: Min 99" Audi A6 2.4 QTip, så kostet regreim servicen 12´

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, skjønner eg må skru opp prisene våres på verkstedet i fredrikstad da....

 

Albjerk i Drammen er jo ikke akkurat kjent for å være billige, men at det var så jævli visst jeg ikke.

21 000 Swedish kronor = 17 657.9978 Norwegian kroner så det er jo faktisk 15000NOK å spare på å sende mamma til Sverige på harryhandel kombinert med en service!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satan for en pris..

Men siden det er 2.5TDI og 120´på telleren regner jeg med det er enn 98-04" modell?

 

Jeg vet at dagens modell, så har 2.7TDI så koster regservisen 30´

Men velger man 3.0TDI er det kjede, så den servicen trenger man ikke

 

Syke syke priser..

eks: Min 99" Audi A6 2.4 QTip, så kostet regreim servicen 12´

 

Det er en 2003 modell ja. Det er veldig mye som inngår i en slik service. Jeg krevde å få et detaljert tilbud, og Audi i Skee i Sverige sendte meg en lang smørbrødliste med ting som gjøres. Jeg har tiptr og den drar også på litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, skjønner eg må skru opp prisene våres på verkstedet i fredrikstad da....

 

Vil det si at dere er vesentlig rimeligere?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan sjekke opp pris.

Må sjå på dele prisene, og arbeid.

Send meg ein pm med regnr så skal eg sjekke opp så skal eg ha ein pris til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart at så lenge garanti og reklamasjon er ute så kommer jeg til å kjøpe orginaldeler men gjøre jobben selv, 30k for en service?!!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan sjekke opp pris.

Må sjå på dele prisene, og arbeid.

Send meg ein pm med regnr så skal eg sjekke opp så skal eg ha ein pris til deg.

 

Gulle godt. Takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde min på Elite Auto i skien(som er spesialist på vw-audi), bra pris og bra service. Jeg skulle i utgangspunktet betale ca 17 000 for bytte av reg reim+alt av strammehjul, alt av andre reimer, olje+filter på kassa, thermostat. Ja, var det jeg kom på i farta. Men endte med å bytte litt mer også, så det kom vel på ca 24000.

Prisen jeg fikke på det samme som på 17 000 her, ville komme på ca 14 i sverige, da i udevalla. Så tror det er mye avvik i priser rundt om kring tror jeg, også i utlandet.

Nå vet jo ikke jeg hva du har fått pris på å bytte da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jo ikke jeg hva du har fått pris på å bytte da?

Her er de to tilbudene jeg fikk, henholdsvis Drammen og Skee i Sverige;

Synes jo Skee tilbyr en bra service hvor delene utgjør en brorpart! Husk at 21000 SEK er "kun" 17700 NOK.

 

Ser det ok ut? Er det noe som mangler?

ScreenShot100.jpg

ScreenShot101.jpg

ScreenShot103.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8800.- for olje skift + div filter?? HELT vanvittig!

Samme med girkasse oljeskift, jeg fikk pris på noe i overkant av 4000.- hos møller tønsberg..

Gjorde det et annet sted å betalte rundt 3000.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8800.- for olje skift + div filter?? HELT vanvittig!

 

Jeg veit. Det er helt vilt i Drammen. Han jeg snakket med virket nesten litt flau over det selv. Det ser også ut til at de gjør en del mer i Skee jfr tilbudet fra de. Til og med spylervæske.....hehe.

 

Hvis man tar en forholdskalkulering av timer vs. deler, så tror jeg Drammen har en veldig dårlig ratio vs. Sverige.

Sverige får en ratio på ~0.7 timer per del, mens Drammen sikkert er på godt over 1.5 timer per del som skal monteres......

 

Synes også tilbudet fra Drammen er altfor lite detaljert. Sendte de en mail med krav om at de spesifiserte deler og timer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeskiftet og de andre filtra kommer vel ikke på stort mer en 1500-2000 kr til sammen, og de skal ha ca 6000 kr å bytte dette. Dette gjør du selv på 1 time, alle filtra er lett tilgjengelig og kjappe å bytte. Både olje og dieselfiter står på toppen av motoren, og pollenfiltret ligger under den plastramma under vinduet. Bytta dette på min i går, og det er bare kosejobb.

 

Ikke bruk long life intervaller på bilen, da er jeg redd kammene blir fort slitt. Bytt olje og filter hver 10000 istedet og minimer risikoen for kamaksel slitasje.

 

Og som Ben sier, bytte av olje på kassa inkl. olje kommer på 3-4000 kr da også med filter.

 

Bytt alt av andre reimer som dynamo o.l. samtidig med registerreim, da du allerede har ute fronten på service instilling, da det er dette som tar tid på jobben. Thermostat kan også lønne seg å bytte, da denne er vanskelig å få ut uten å ta av regreim som står i vegen.

 

 

Syntest også de hadde lite olje på den fra skee, det er vel bare 1 liter som er oppført der, og det skal ca 9 liter på tip kassa, så da må du regne med 129x8 i tillegg til hva som står der, som er ca 1000 kr ekstra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jostein.

Det er tatt for lite olje på automatkassa.

Eg skal prøve å sende deg tilbud på mail som du fekk av meg i dag, så kan du legge dette ut og.

Prøver å få sendt dette i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

30000 kroner for en service??: eek :: eek :: eek :: eek :

 

Går de på speed de som har kommet med den prisen eller??

 

Takke seg til svart arbeid;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den svenske er det oppført en "kontroll og justering" av automatoljenivå, ikke noe oljeskift. Et oljeskift krever mer arbeid, ny bunnpannepakning, filter og vesentlig mer olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet jeg hva jeg skal begynne med:

Oljeskift!

Ser jo helt klart at det lønner seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den svenske er det oppført en "kontroll og justering" av automatoljenivå, ikke noe oljeskift. Et oljeskift krever mer arbeid, ny bunnpannepakning, filter og vesentlig mer olje.

 

Men hva er vitsen med å sjekke oljenivået på denne, det er bare å bytte olje ret og slett. sikkert ikke gjort før heller. og det burde gjøres iallefall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Jostein.

Det er tatt for lite olje på automatkassa.

 

Men hva er vitsen med å sjekke oljenivået på denne, det er bare å bytte olje ret og slett. sikkert ikke gjort før heller. og det burde gjøres iallefall...

 

Svar fra Skee; Hej det skall vara så då det inte är byte av olja utan bara kont o ev justerning av dito och det är i svenska pengar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er vitsen med å sjekke oljenivået på denne, det er bare å bytte olje ret og slett. sikkert ikke gjort før heller. og det burde gjøres iallefall...

 

Byttet olje på 95000km på kassa rett og slett fordi jeg ikke var sikker på om det var gjort..... Bør den byttes hver 10000'ende km også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

30000 kroner for en service??: eek :: eek :: eek :: eek :

 

Går de på speed de som har kommet med den prisen eller??

 

Takke seg til svart arbeid;)

 

Ja, du kan så si. Det var faktisk 33000 i tilbuidet fra Audi Drammen. Men så fikk jeg 10% på deler..... Da er vi nede i 31700. Wow....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og det er bare kosejobb.
Hehe, det er det sikkert. Jeg har litt den tankegangen at jeg heller jobber litt overtid og tjener penger på det, enn å knote med bil. Litt ukyndig også selvsagt, men vant til det meste av mekking og fikling! Men hvis det er slik at jeg kan spare såpass mye penger på enkel jobb, så er det jammen verdt det! har jeg alle opplysninger om hvilke filtre jeg skal ha i tilbudene jeg la ut? Hvor kjøper jeg disse filtrene enklest og billigst?

 

Ikke bruk long life intervaller på bilen, da er jeg redd kammene blir fort slitt. Bytt olje og filter hver 10000 istedet og minimer risikoen for kamaksel slitasje.
Jeg er newbie på dette, (min første skikkelige bil) og har stort sett hørt på Audi-forhandleren... Det lønner seg ikke selvsagt, men nå som jeg får mange hyggelige forum-venner til hjelp så skal det bli andre boller:-) . Jeg tror jeg bytta olja ifm en service hos Audi i Sverige ved 104000 km og det er 9500km siden, så dette skal nok gå bra:-) Bilen har fulgt intervallene såvidt jeg kan se av serviceheftet.

 

Bytt alt av andre reimer som dynamo o.l. samtidig med registerreim, da du allerede har ute fronten på service instilling, da det er dette som tar tid på jobben. Thermostat kan også lønne seg å bytte, da denne er vanskelig å få ut uten å ta av regreim som står i vegen.
her melder jeg helt pass og gir bilen gladelig til de som kan det.

 

 

Det ser jo ut til at Skee eller Fredrikstad er mine beste valg mtp pris. Litt ugunstig at bilen sikkert trenger ett par dager på verksted, ifm at jeg bor i Drammen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt filter på mekonomen jeg, like bra om ikke samme som er orginalt, og vi har vel 20% rabatt der. Bytte av pollen og dieselfilter bruker du ikke mer en 30 min på. det sitte så greit til. Men husk å fylle nytt dieselfilter opp med diesel før du starter opp.

 

Bytte olje er noe som burde gjøres hver 10 000 km etter min mening. der sitter oljefiltert på toppen av motoren under et svart lokk med en vanlig sekskant mutter på toppen, og så står det 25nm og en pil der. så er det jo bare å skru ut bunnpluggen og la det renne ut. Det går vel fra 5-6liter olje på denne motoren etter som hvor mye som har fått rent ut.

 

Har du hørt i udevalla? (se på http://www.audi.se for navn, husker ikke helt hva det het for noe) Der fikk jeg en veldig bra pris, men valgte å ta det i skien istedet for pga ikke hadde tid til å reise og sitte der å vente en hel dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet olje på 95000km på kassa rett og slett fordi jeg ikke var sikker på om det var gjort..... Bør den byttes hver 10000'ende km også?

 

Bør byttes hver 60 000, så da har du jo en del igjen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.