Stavanger: RS 4 2 Felger og innpress

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt noen felger.. rs4 2 , til en A4 avant 02.Men syns inpresset er så løye.. ET 45

Felgen er 8,5 x 19", syns det ser litt sløvt ut,når hjulet kommer så langt inn..

Kor mye kan jeg eventuelt space ut? finnes det tuv godkjente spacere som jeg eventuelt kunne satt på?

 

og et spørsmål til.. noen som har bytta fjører på disse bilene? mye arbeid og få det til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en b6 du har da ?

 

Jeg har samme felgene på en b7 men da med et35 - det er akkuratt passe syntes jeg.

 

Fikk til svar på tillsynet at spacere var bannlyst uansett tuv eller ikke jeg. Men prakksisen varierer jo stor der da.

 

Er en del jobb å bytte fjærene da du har multilink ( knirk) fremme og alt dette må ut.

Er også spesielt en bolt der som setter seg noe sykt ( den lange som fester begge øvre stagene )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en b6 du har da ?

 

Jeg har samme felgene på en b7 men da med et35 - det er akkuratt passe syntes jeg.

 

Fikk til svar på tillsynet at spacere var bannlyst uansett tuv eller ikke jeg. Men prakksisen varierer jo stor der da.

 

Er en del jobb å bytte fjærene da du har multilink ( knirk) fremme og alt dette må ut.

Er også spesielt en bolt der som setter seg noe sykt ( den lange som fester begge øvre stagene )

 

Ja det var vel ET 35 jeg og skulle hatt.. det er jo så typisk at de jeg ikke får det rett første gangen..

Får se om jeg får noen 5mm spacere.. da blir det jo et 40 og 8 1/2" felg så det burde jo bli bedre..

Regner med at det går greit og skifte fjører framme.. det er stort sett likt som andre a4en jeg har.. men det er bak jeg er litt skeptisk.. kan ikke bruke fjørklemmene jeg har heller.. noen som har laga seg fjørklemmer til dette formålet? eller fikser man det bak uten?

Hørte med et verksted og de sku ha 6500,- for den jobben.. enten så ville de ikke ha den jobben ellers så tar det så lang tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes TUV-godkjente spacere og disse er det mulig å få godkjent.

Skulle noen begynne å stritte imot ber du dem slå opp i kjøretøyforskriften på "bytte av dekk, felg" - der skal det stå ganske ordrett at dette er lovlig såfremt det er godkjent av fabrikant eller annet godkjent organ (TUV).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.