Bergen lokallag: Hvor kan jeg få tak i brukt gearkasse?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Seat Leon 1.6 00.mod men man gir kasse. Reversen lager litt lyd. Hvor kan jeg få tak i en pent brukt girkasse? Girkasse kode DUU

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hør med http://www.norskbildelsenter.no

De har girkasser:)

 

Ja. Har snakket med de. Skulle ha 17000kr for en overhalt kasse. Gidd ikke å betale så mye.

Jeg får en helt ny til 21000kr igjennom jobben.

 

Men er ute etter en brukt fra en dele bil eller noe.

 

 

Noen høggere her i Bergen som har sånne biler?

 

Så er jo det å finne en med riktig girkasse nr. Finnes jo et hav av forskjellige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Har snakket med de. Skulle ha 17000kr for en overhalt kasse. Gidd ikke å betale så mye.

Jeg får en helt ny til 21000kr igjennom jobben.

 

Men er ute etter en brukt fra en dele bil eller noe.

 

 

Noen høggere her i Bergen som har sånne biler?

 

Så er jo det å finne en med riktig girkasse nr. Finnes jo et hav av forskjellige

 

 

Vw er jo kjent for at det passer litt forskjelling på motorene sine, men det beste er vell å kjøpe en identisk som den du har ja. Men det der er vell de kassene som er kjent for å takke for seg og kan være vanskelig å få tak i brukt. Men det er en høgger ute i masfjorden/halsvik, skal se om jeg finner nummeret til han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist du er litt heldig og det berre er Revers drevet som er defekt. så koster ikkje det det så mykje. Med litt simmringer og tannhjul Så er du kansje i 1000-2000kr. Tar du ut kassen selv kan eg bytte delene for 2-3000kr Og da har du ein kasse som er i orden mykje billigere enn bytte kasse fra NBS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vw er jo kjent for at det passer litt forskjelling på motorene sine, men det beste er vell å kjøpe en identisk som den du har ja. Men det der er vell de kassene som er kjent for å takke for seg og kan være vanskelig å få tak i brukt. Men det er en høgger ute i masfjorden/halsvik, skal se om jeg finner nummeret til han.

 

Har sømfart nettet. finner ikke riktig kasse noe sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist du er litt heldig og det berre er Revers drevet som er defekt. så koster ikkje det det så mykje. Med litt simmringer og tannhjul Så er du kansje i 1000-2000kr. Tar du ut kassen selv kan eg bytte delene for 2-3000kr Og da har du ein kasse som er i orden mykje billigere enn bytte kasse fra NBS

 

Norskbildelsenter mente at når dette først ryker så er det bare å skifte alt inni den.

Er ikke vits å bare skifte drevet.

 

Jobber selv på Møller Bil Nesttun. Desverre bare på delelageret. :) Så har liksom aldri skrudd på girkasser selv. Så tør ikke å begynne å splitte den. Hadde sikkert aldri fått den sammen igjen. hehe

 

Hva tror du? mulig å reperere den? Vært borti dette før el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har byttet revers drev på Golf 4 1.6 og Golf 3 1.8GTI og Dei har berre hatt skader på revers drev.

Og kan ikkje tenke meg at den kassen i seat er så veldig forsjellig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har byttet revers drev på Golf 4 1.6 og Golf 3 1.8GTI og Dei har berre hatt skader på revers drev.

Og kan ikkje tenke meg at den kassen i seat er så veldig forsjellig

 

 

Sant det. Kassen som står i Seat er helt lik en kasse som man finner i Golf 4 OG a3.

 

Men kan være forskjellige kasser på 1.6 og. Ofte driv flensene som er forskjellig.

Derfor er det vanskelig å finne riktig kasse. Men kan gi deg en lyd hvis jeg velger å åpne den istede for å kjøpe brukt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke du en rød V GTI?? Hvorfpr driver du da og roter rundt med en spanjol?: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke du en rød V GTI?? Hvorfpr driver du da og roter rundt med en spanjol?: smil :

 

 

Jo, stemmer det. Solgte den! så fikk jeg denne i innbyttte. hehe. Planene er å kjøpe helt ny bil til høsten.

Kommer jo mye spennende. Som Sciroccoen, Passat CC el golf 6. Men vet ikke hva jeg vil ha ut av disse ennå. Så tenkte å selge Gtien når jeg kunne få litt peng for den.

 

Ble gittrene bra på GTen el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, stemmer det. Solgte den! så fikk jeg denne i innbyttte. hehe. Planene er å kjøpe helt ny bil til høsten.

Kommer jo mye spennende. Som Sciroccoen, Passat CC el golf 6. Men vet ikke hva jeg vil ha ut av disse ennå. Så tenkte å selge Gtien når jeg kunne få litt peng for den.

 

Ble gittrene bra på GTen el?

 

 

Åja, såpass. Du har ikke bilene dine utpreget lenge he he. Misunner deg som kan kjøpe helt ny bil med ansattrabatt. Å velge mellom de 3 kandidatene er jo rene luksusproblemet: rolleyes

 

R-line dekslene ble bra. Litt knot med monteringen da jeg måtte felle inn motorvarmer inntaket i det ene. Har fått på R-line grill også nå. Venter bare på grillist til gitteret i midten nede. Har bestilt hos TM-tuning, men det tar sin tid. Votex frontspiler er også på vei på, men må lakkes først.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=84968&page=7

 

Over til girkasseproblemet ditt: Har en kompis som kjøpte en ibiza som han skulle pusse opp, men som bare ble stående. Jeg kan høre med ham om han kunne være interessert i å selge deg girkassen hvis den passer. Mener å huske at det var en 1,6, dog litt eldre modell. Litt usikker på om han har den enda...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var blitt meget pen no. Savner GTen min no. hehe Gøy bil. Synes GTen var kjekkere en GTIen synes jeg.

 

Ja. du kan jo gi en lyd hvis du detter over noen girkasser. Haster ikke. bilen funker no. Men er bare at den lyden irriterer meg. Hater ulyder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var blitt meget pen no. Savner GTen min no. hehe Gøy bil. Synes GTen var kjekkere en GTIen synes jeg.

 

Ja. du kan jo gi en lyd hvis du detter over noen girkasser. Haster ikke. bilen funker no. Men er bare at den lyden irriterer meg. Hater ulyder

 

 

Takk for det:) GT er gøy, opplest og vedtatt:p

 

Kan ta meg en tur bortom verkstedet hvor Ibiza`en stod å se etter om den fortsatt er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.