Hjelp angående dekkdimensjon

Anbefalte innlegg

Jeg har en VW Bora, er det krise viss jeg kjører på 215/40/17 dekk?? Hva er galt? Er vel mer normalt med 45 profil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17 er riktig i forhold til original dimensjon, til nød 215/45-17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17 er riktig i forhold til original dimensjon, til nød 215/45-17

Ser den, men hva er feil med å kjøre med 215/40/17? Skal kjøpe meg et brukt felgsett med den dimensjonen serru:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser den, men hva er feil med å kjøre med 215/40/17? Skal kjøpe meg et brukt felgsett med den dimensjonen serru:)

Du kan kjøre den dimensjonen da det er innenfor 5% avvik (4,85%), men hjula blir 3cm mindre i diameter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!:) Da blir det felgsettet kjøpt i dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk!:) Da blir det felgsettet kjøpt i dag!

husk at det blir forskjell på speedometeret i forhold til de dekkene du har på nå, ettersom omkretsen på dekket har blitt mindre: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også at de holder til bilens vekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er feil med 215/40 17 på Bora er at det ser helt rart ut.

Da tror man du enten ikke visste selv hvordan dekk du skulle kjøpe eller at forhandleren har solgt deg feil hjul. Bortsett fra det så er det helt greit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser faktisk så rart ut at 15" med kapsler er lekkert i forhold.. ;) I tillegg blir det en kjempemisvisning på speedometeret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal senke ganske mye før 215/40-17 ser greit ut på Bora................blir omtrent det samme som å kjøre med 195/45-14 dekk på en Golf II uten å senke den. En halvmeter opp til hjulbuen : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ga f... i å kjøpe det:) tenkte også på at det kom til å bli snålt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.