Hver gang jeg kjører med henger skjer det noe!

Anbefalte innlegg

Ikke fo å virke overtroisk på noen måte, men hver gang jeg kjører med henger skjer det noe med bilen... Forrige gang røyk bensinpumpa og forgasser pakningen! Denne gangen var det ikke like ille, men alle blinklysene sluttet og virke! Noen som kan ha en anelse om hva som er galt? det er ikke sikringen, den har jeg sjekka! ;)

Ola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok heller dette med blinklys som ikke virker med tilhenger koblet på,

skyldes noen meter med gul/grønn overledning gitt....;-)

Neida, du bør nok sjekke støpselet på bilen og tilhenger-kontakten(at koblingene er riktig) samt at du har godt med jording....

mvh

RS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heh, tror du må sjekke hengeren og kontakten. Hadde henger på broderens pug 306 og da virka ikke el. vinduet på førersiden når du holdt bremsa inne: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig jording på henger og feste pleier å være et problem, og er uhyre vanlig. Hvor mange ganger har dere ikke kjørt bak en henger med "discolys"? Jeg vedder på at 1 av 2 hengere lyser feil pga jordingsproblemer.

SLuttet blinklysene på bilen din å fungere mens hengeren sto på, og ikke kommet tilbake når hengeren ble frakoblet? Da er det sannsynligvis releet som har blitt overbelastet og daua. byttes enkelt ut, finn et nytt rele på hoggeren, det er stort sett like på alle tyske biler (BMW, Ford, Opel i tillegg til VAG) eller kjøp et nytt rele på Biltema, Mekonomen etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen løsning... Ikke kjør med henger :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.... Akkurat derfor jeg fikk fjernet hengerfeste med Mr.Vinkelsliper :D

Få det av du også......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

En annen løsning... Ikke kjør med henger :D

Skal det, men jeg bare måtte hente en seng.. Da jeg tok av hengeren sluttet de og virke og ikke kommet tilbake igjen! Releet sitter på sikringsboksen ? har egentlig ikke peiling at all på akkurat dette her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola Christensen

Skal det, men jeg bare måtte hente en seng.. Da jeg tok av hengeren sluttet de og virke og ikke kommet tilbake igjen! Releet sitter på sikringsboksen ? har egentlig ikke peiling at all på akkurat dette her

Relet sitter nok på sikrings boksen ja... gjør iallefall det på min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

thanks, skal sjekke om dette fungerer :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens vi er inne på temaet, synes det virker som om hengerlys aldri fungerer 100% jeg.. Enten så blinker de til feil side, ryggelysene lyser når man bremser etc.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Mens vi er inne på temaet, synes det virker som om hengerlys aldri fungerer 100% jeg.. Enten så blinker de til feil side, ryggelysene lyser når man bremser etc.. :P

Og i 99% av tilfellene kommer dette av dårlig jording, som regel på bilen, men også ofte på tilhengeren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å snakke om andre feil ved hengere, f.eks. sikkerhetswire som mangler, påløpsbrems som ikke fungerer som den skal og mye annet. Utrolig at det ikke går mer galt enn det gjør..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiksa blinklysene igjen forrige uke.. Hadde henger på igjen i går, og alle blinklysene sluttet og virke. Dette var ikke samme henger heller. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola Christensen

Fiksa blinklysene igjen forrige uke.. Hadde henger på igjen i går, og alle blinklysene sluttet og virke. Dette var ikke samme henger heller. :(

Ligger vel sikkert en kortslutning i hengerkontakten din da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.