Senkesett til Audi 90 Quattro, valgets kvaler.

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på hva folk anbefaler til senkesett på Audi 90 Quattro typ89 90 modell?

Passer det greit med 40mm senking med 225/45/17 dekk?

Hva anbefaler dere? vil gjerne ha noe med kurrant pris på, har sett på settet fra Norsk bildelesenter med bare fjærer.

 

Dette: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=04838&ASP=3941096&Type=Audi&Model=90&Year=1990&Back=WA_Varegruppe

Kun godkjent med kortere dempere står det, vil det si at dette ikke kommer igjennom EU-kontroll da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med forslag? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har desse fjørene på bilen min :) fikk mine fjører skrevet inn i vognkorte uten spm om kortere dempere :)

men er litt skeptisk til at du får plass til 225/45.17 dekk...har 215.40-17 på min, B4 fram skjermer og valsa hjulbuer bak...

(men med ET20/25 på felgene) subber litt ved stor fart i krappe svinger bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Lurte på hva folk anbefaler til senkesett på Audi 90 Quattro typ89 90 modell?

Passer det greit med 40mm senking med 225/45/17 dekk?

Hva anbefaler dere? vil gjerne ha noe med kurrant pris på, har sett på settet fra Norsk bildelesenter med bare fjærer.

 

Dette: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=04838&ASP=3941096&Type=Audi&Model=90&Year=1990&Back=WA_Varegruppe

Kun godkjent med kortere dempere står det, vil det si at dette ikke kommer igjennom EU-kontroll da?

 

Broren min hadde 40-45mm senkefjærer fra NBS på 90q'en sin. Det var jævli koselig å kjøre med :) Men må påregne noen riper i bunnpanna. Skulle ikke mer til enn litt kraftige hjulspor så skrapa det, men det er jo bare å ikke ligge nedi. Ang. dekka veit jeg ikke da jeg ikke husker dim på de han hadde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

Hmm høres litt vel drøyt ut om den blir såpass lav at det er fare både for bunnpanne og at de skraper nedi bak.

 

Andre forslag til senkesett da? f.eks 30mms senkesett som passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan være så snille og svare? =) Hadde vært supert! ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ingen? =)

 

Blir mye bumpi bump, men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp 40mm du, har det på min og jeg syns ikke det er spes. lavt.

Men 225/45-17 dekk hørtes veldig stort ut, prøv heller med 215/40-17 f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

40 mm senk er da ikke noe fare å kjøre med. Må bare lære seg å kjøre bil og ikke slå nedi med bunnpanna...det er urutt:p

 

Skal ha på 40 mm H&R fjærer med gule koni på min typ 89 90q nå snart.

 

Har noen 7x17 (husker ikke ET) felger med 195/40x17. Subber ingenting det hvertall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Cobra 40mm senk og gulekoni på min 90 20V quattro....

Det sitter som f%#& på veien , og har aldri hatt noen betydelige vanskeligheter med skraping , den gikk til og med fin opp og ned av bilhenger`n...

Men det som irriterer meg er at den er så høy bak , skikkelig tøft fremover stuk... men det får da være grenser....

 

Ble bedre med fulltank og en kasse med div deler i bagasjerommet :D

 

225/45-17 blir litt for stort , kjør heller med 215/40-17 som Jon Arne sier her....

Har det på min , og den subber ikke skjermer......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Har allerede de 225/45/17 dekkene og er nesten nye så blir vanskelig med 215/40 da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at de er for store , og de vil trolig subbe endel :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45/17 på OZ 17" ble for bredt det, subbet styrestaget(?) skikkelig under nedbremsning. Så bestilte meg 215/45/17 ihåp om at det blir bedre da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.