Pipe/hvinelyd i kupevifte Audi A6

Anbefalte innlegg

Har en forferdelig irriterende pipelyd når vifta går i kupeen på min Audi A6 03. Ved et visst turtall og gitt temperatur i kupeen så må jeg enten skru vifta ned til trinn 1-2 eller opp til 4-5. Rundt trinn 3-4 (AUTO) opptrer pipelyden. Forferdelig med slike lyder i en slik bil!

Er det noen tips, eller hvor omfattende vil det være å fikse på noe sånt? Andre som har opplevd dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørt i lagrene på vifta. Er et helt vanlig problem.

Vet at andre har tatt ut vifta og smurt den opp, og da blir det stilt.

Sjekk også om det kan være kommet noe ned til vifta, forbi pollenfilteret. Ta filteret bort så ser du rett ned i vifta.

Hvis filteret er gammelt og veldig tett kan du også få lyder grunnet det at vifta ikke klarer å suge nok luft igjennom filteret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også problemer med piping, men dette kommer ikke fra vifta. Ulyden er i viftekanalen på dashbordet på førersiden og noe i viftekanalene midt i dashen (avhenger av hvor høyt vifta står). Har hørt at det er endel spjeld i dashbordet på A6'en som kan føre til pipelyder? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også problemer med piping, men dette kommer ikke fra vifta. Ulyden er i viftekanalen på dashbordet på førersiden og noe i viftekanalene midt i dashen (avhenger av hvor høyt vifta står). Har hørt at det er endel spjeld i dashbordet på A6'en som kan føre til pipelyder? : klø :

Jeg synes tydelig det kommer fra en roterende vifte... Den er avhengig av hvor fort vifta går, og er som regel tilstedeværende når den står på AUTO selvsagt!!!: gråter : Ved visse utetemperaturer så faller den akkurat inn i verste pipekonserten!

Hvor enkelt/vanskelig er det å ta ut for å finne vifta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en forferdelig irriterende pipelyd når vifta går i kupeen på min Audi A6 03. Ved et visst turtall og gitt temperatur i kupeen så må jeg enten skru vifta ned til trinn 1-2 eller opp til 4-5. Rundt trinn 3-4 (AUTO) opptrer pipelyden. Forferdelig med slike lyder i en slik bil!

Er det noen tips, eller hvor omfattende vil det være å fikse på noe sånt? Andre som har opplevd dette?

jeg har akkurat det samme med min 03 mod a6: bh : blir så forbanna når den lyden kommer: mad :

fint at det ikke er bare jeg som har den jævlie lyden da:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dekselet på høyre side av dashbordet, skru ut hanskerom og skru ut vifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.