#1 Skrevet April 18, 2008 Hei! Har nettopp sendt inn toppen min til Tore Østhus til overhaling og i den forbindelse hadde det vært kjekt å sjekket løfterene også... Finnes det noe metode for å sjekke om en løfter er slitt? Noe synlig man kan se etter? Fylle løfteren med olje og presse ut for se etter restriksjoner? mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2008 Ingen som har noen smarte tips? ;O) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2008 er ikke sikker på hvordan løfterne dine ser ut, kunne du lagt ut et bilde av en som hører til toppen din? slitasjen er ofte ganske synlig om løfterne er mye slitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2008 er ikke sikker på hvordan løfterne dine ser ut, kunne du lagt ut et bilde av en som hører til toppen din? slitasjen er ofte ganske synlig om løfterne er mye slitt... Alle løfterene ser helt perfekt ut (i mine øyne) bortsett fra en på eksossiden Der er det fysisk slitasje på toppen av løfteren.. MEGET minimalt, men kan føle det med fingrene.. Høres ut som typisk slitasje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2008 Aller først: Hvis du først har dem av så er det jo en minimal kostnad å skifte, og derfor lurt om de har gått over 250K. Hydr løftere pleier ikke å bli slitt utvendig. Slitasjen er på tettingen innvendig. Hvordan den ser ut på yttersiden har derfor sjelden noe å si. Man kan se slike som er misfargede (gulnet og tilsynelatende ripete) som fungerer bra, mens man kan se pene blanke som er utslitt. Flere forhold som indikerer tilstand: - merkbar tikking - kjør motor varm, av med toppdeksel, forsøk å presse ned løftere og se om de gir etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2008 Minimal og minimal fru blom Er jo fort 100,- pr stykk og jeg har 20.... Men må vurderes å skifte dem.. Hvilke side er vanligst at det er feil på da? Innsug, eksos? Er jo flere på innsugsiden, og dem er mindre fysisk også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2008 OK, "halvminimal". Kjøp hos km-cams, de har rimelige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 19, 2008 er vel 65 pr stk der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 19, 2008 Kostet visst 1200,- for 12 stk på innsugsiden.. Tenkte det var 100,- på eksos siden og 65,- på innsug.. Men kan hende jeg fikk feil pris Skal sjekke igjen :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 20, 2008 Hvis du skrur selv og ikke ser noe problem i å måtte demontere kammene om et års tid, eller tidligere/senere så er det jo bare å montere de brukte dersom du ikke har hørt tydelig tikking. Men bruker du verksted til slike jobber, eller vil grue deg til å gjøre jobben den dagen det plutselig oppstår tikk så er det ikke noe å lure på - skift nå når du har det oppe. Det vil du sannsynligvis over tid være mest for nøyd med, dersom du ikke snart skal kvitte deg med bilen og ikke har omtanke for kjøper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 21, 2008 Jeg gjør alt selv ja Får se hva jeg gjør Er jo liten jobb å skifte løftere så Eneste er regreim skifte som er kjedelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...