Hvem er å foretrekke ang balansering?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Må balansere sommerhjulene da det rister på rattet ved høyere hastigheter. Dette skjedde ikke med vinterdekkene, altså er det klart hva som er problemet.

 

Hvem er best på dette? Prøvde Vianor i høst, men de fikk det ikke helt til. Noen med erfaringer? Er snakk om lavprofildekk, 205/40-17.

 

Fordel om firmaet er å finne på Sørlandet og omegn også! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de plundret med det på vianor og dekkene er nye, så kan det vere kast i felgene og det får du ikke balansert bort. Eller også er dekkene ujevnt slitt og da kan det vere høydekast som øker med hastigheten.

 

Tror ikke noen dekkfirmaer bruker utstyr som er unøyaktig, så det spiller liten rolle hvor og hvem som gjør jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet jeg hadde med Vianor (i Arendal) var at de kjørte hjulet i balanseringsmaskinen, og klinte på lodd, men tosken kjørte ikke hjulet på nytt etterpå for å sjekke at det faktisk var i null.

 

Selvfølgelig fikk jeg ubalanse i hjulene, så jeg var tilbake og klaget (to uker senere), og spurte da han som balanserte hjulene mine første gang om hvorfor han ikke sjekket etter han satte på loddene. Han sa da at "det er ikke nødvendig". "Nehei", sa jeg, "jeg hadde jo kast i hjulene mine. Gidder du dobbeltsjekke?". Det gjorde han, og fant ut at det var nødvendig med enda noen gram... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og mange steder som han sånne nye fancy maskiner setter det bare opp til en felg.....på mange kan man sette opp hvor brei felgen er osv...da kan det for bli feil da og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene er ikke nye, men de blei retta av en underleverandør til Gumpens Auto i høst, så de skal være bra. Dekkene er heller ikke nye, men det skal da vel være mulig å få dette til med dekk som ikke er nye også..?

 

Hvis ikke blir det fort 4x nye sommerdekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig at stammen i dekkene er gått i stykker, men det er ikke alltid lett å se med det blotte øyet. Jeg ville dratt innom et dekksted, kanskje et annet enn Vianor, for å få dem til å sjekke balansen og evt tilstanden til dekka og felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du holder jo til i Arendal, kjenner vel ikke tilfeldigvis til et greit sted å dra? På Stoa eller noe? Aller helst i Kr sand da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Stoa ligger Vianor, Dekkmann og DekkTeam (bak den svære lekebutikken), i tillegg til ørten bilverksteder. Mekonomen og BilXtra driver også med dekk på Stoa. Jeg ville tatt turen innom Kjell Frode på DekkTeam, han er hyggelig og ordentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips! Tenkte å forhøre meg litt her i området først, men Stoa er da ikke langt unna det heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.