Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt og kjøpe nye skiver og klosser til min passat 1.8T men når jeg f.eks logger inn på mekonomen med skilt nr så står det jeg har 282mm bremser, trodde alle hadde 288mm jeg. Dvs at jeg har en versjon som er dårligere og ikke helt standard? Eller går de om hverandre? 5mm er jo bare 2,5mm hver vei...

Eller er det andre forskjeller?

Håper virkelig noen kan svare meg da jeg tenkte og bestille skiver og klosser fra http://www.cquence.net så fort som mulig...

Edit: Da har jeg funnet ut at Passat 1.8T finnes i 2 modeller..

1. 1997-1998 med 282mm bremser fremme

2. 1998-2005 med 288mm bremser fremme.

Så da hva er forskjellen? Vil jeg kunne bruke 288mm skiver ? Kan jeg bygge om med TT braketter og 312mm skiver?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

288mm Kan du greit bygge om til 312. 288 har ATE caliper, mens 282 er vel Lucas.

Letteste er å se på caliperen, ATE har en festebøyle mot klaven og er skrudd med 2x 7mm umbraco. Den andre står med 2x 13mm skruer og har ikke festebøyle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, skal sjekke, men er sikker på jeg har 282, da jeg tok en gammel fra min far sin sharan 1.9tdi 2000 mod og den skiva var pittelitt større...

Så det jeg lurer på nå er jo hva jeg skal gjøre, bestille meg nye slissa og borra 282 eller om jeg må bygge om til no større, men vis jeg må bytte calipper og hele pakka blir det jo svin dyrt.. Så blir vel bare de små "fiat 1,1" bremsene da og heller åpne døra og hjelpe til med foten:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.