Mulig å finne koden på Navigasjon?

Anbefalte innlegg

Navigasjonen fungerer, men har ikke koden. Så om batteriet blir flatt så har jeg ikke koden for å slå denne på igjen. Kan jeg gå inn et sted å se hva koden er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal montert navi fra fabrikk ?? Eller ettermontert ?? Jeg ringte Møller for å få koden min iallfall.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er orginalmontert NAVI plus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er orginalmontert NAVI plus.
Ring Møller så skaffer de koden til deg,mulig de må til Tyskland. Men når de først har den i systemet så er den enkel å få tak i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teknisk avd mente at mange nyere biler husket automatisk radiokoden. De anbefalte meg å bytte batteri, for å se. Koden huskes som regel etter en liten stund med tenning på etter at du har byttet. Gjelder dette 2003 modeller også?

Jeg skal bytte batteri på bilen. Bær jeg koble på en ledning fra det gamle til det nye slik at ikke noe resettes? Hvordan gjør jeg dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde batteriet ute på min i på søndag og da måtte jeg slå inn en 4 sifra kode som jeg selfølgelig ikke hadde.

Stakk da innom møller med bilen på mandag og dei fixa det med en gang , men dei måtta ha bilen inn på verkstedet for å koble opp noe vag com eller noe får så å logge seg inn på en server i tyskland.

kosta rundt 400 kr uten rabatten for den glemte jeg ut.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radio koden kan skaffes på møller, men man må som oftest ta ut navien for å finne et serienr man trenger for å få den nye koden.. kan hende at man på noen biler kan lese ut serienr via vag-com...

Hvis du har serienr så kan jeg finne ut koden til deg hvis du vil det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde batteriet ute på min i på søndag og da måtte jeg slå inn en 4 sifra kode som jeg selfølgelig ikke hadde.

Stakk da innom møller med bilen på mandag og dei fixa det med en gang , men dei måtta ha bilen inn på verkstedet for å koble opp noe vag com eller noe får så å logge seg inn på en server i tyskland.

kosta rundt 400 kr uten rabatten for den glemte jeg ut.....

det står i bruksanvisningen at de skal skaffe denne koden gratis for deg... stalltips bare... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan de finne koden om navigasjonen fungerer. Ikke batteri er koblett bort via Vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan de finne koden om navigasjonen fungerer. Ikke batteri er koblett bort via Vag-com?

den skjønte jeg ikke.

men det står i bruksanvisningen på bilen at forhandleren skal finne koden til din radio (uansett om det er navi eller ikke) hvis du trenger PIN kode. Denne koden trenger du hvis du har tatt av batteriet, gått tom for strøm etc.

ikke gi deg på det med gratis, det har vært skrevet opp og ned i mente om dette på alle forum rundt om i verden.

(PS: dette er selvfølgelig kun på originalmonterte radioer, ved ettermontering er det nok litt annerledes :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker, men tror ikke det går.. man må ta ut navien for å finne koden.. men det tar to sek å ta den ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt fungerer som det skal nå, men jeg har ikke koden så om batteriet skulle bli flatt osv trenger jeg den. Kan jeg derfor kjøre innom Møller å få de til å finne koden siden navi funker som den skal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står i bruksanvisningen at de skal skaffe denne koden gratis for deg... stalltips bare... :D

Å ? hmm jaja gjelder vel ikke import da kansje ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være gratis ved tyskimport også. men du er ikke den første som har betalt, de prøver seg jo hele tiden...

skal stå i din tyske bok også, likt som i Norge... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp dette med kode til navi igjen

Solgte min tidligere RNS-D til en som trengte en slik, for sånn ca 2 år siden.

Først nå har han fått ut fingeren for å montere radioen inn.

Radioen har stått uten spenning i sikkert 2,5 år.

Koden har han fått, men den funker ikke sier han. : mad :

Er det noe som skal gjøres, feks strøm på radioen over natta, eller andre triks for å få den igang igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La han prøve å kjøre rundt med den noen dager ja, er av og til det blir litt "vanskelig" av å stå uten strøm.

(den kjenner ikke igjen VIN og kødder det til pga det tror jeg det er)

Det kan jo også være at han ikke har koblet den korrekt? Mener det blir feil hvis han ikke har koblet "SAFE" ledningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har en usa-import allroad, og hadde (den gangen) lyst på RNS-D navi. Han har kjøpt kabel fra Kufatec så tror vel den saken er i orden. Ellers har jeg henvist ham til hele røysa med linker i USA, England og Danmark (som jeg har sett du har vært inne på og lagt inn noen gode kommentarer....) Ellers har jeg sendt deg en PM!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kufatec har levert bøttevis med feilkoblete kabler som jeg vet om hvertfall... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper d er Ok at eg kupper litt tråden din, siden d er ekspertise her på feltet.

Har en NAVI eg ikke finner kode kortet til. Kan d søkes opp via nr på spiller?

244035D1-0023-44A9-A2EF-C4CE7D46C503.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

Håper d er Ok at eg kupper litt tråden din, siden d er ekspertise her på feltet.

Har en NAVI eg ikke finner kode kortet til. Kan d søkes opp via nr på spiller?

244035D1-0023-44A9-A2EF-C4CE7D46C503.jpeg

10 år siden forrige innlegg i denne tråden 🙈

Men om du søker opp type Navi sammen med "code" på ebay, så finner du nok flere som kan gi deg koden for en 50 lapp om du sender inn det 014vwz6blablabla nr👍🏻

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

10 år siden forrige innlegg i denne tråden 🙈

Men om du søker opp type Navi sammen med "code" på ebay, så finner du nok flere som kan gi deg koden for en 50 lapp om du sender inn det 014vwz6blablabla nr👍🏻

Ok. Takker for svar. Har prøvd både eget innlegg, Facebook lokallag og denne tråden. Eneste fornuftige svaret kom fra deg, så går fint om d er ett 10 år gammelt innlegg😂😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.