Bremser henger (foran A4 B6 01-modell)

Anbefalte innlegg

Hei. Har problemer med bremsene på en a4 b6 01 modell. Er kun på venstre framhjul at bremsen henger såpass mye at felgen blir rimelig varm. Har til nå skiftet bremseskiver, klosser, calipper(kun venstre siden), bremseslange og hovedbremse sylinderen er sjekket og konstatert frisk. Så spørsmålet mitt er da, hva mer kan det være? :confused:

Er forresten ny på forumet, men føler jeg har leitet rimelig godt etter noe lignenes her inne, men ikke skyt meg hvis jeg har oversett noe;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å bytte bremseveske? Gammel bremseveske tar opp vann og kan gjøre at bremser henger, iallefall om det er litt kaldt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er blitt byttet bremseveske ja. Føles som de henge mer når bilen blir varm faktisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med min gamle Audi 100 hvor bremsene låste seg når bilen ble varm, å verksted bytta både på det ene å det andre, hvor de blant annet først sjekka hovedsylinderen å sa denne var ok.. Men etter mange verkstedbesøk å like mye låsing så begynte de forfra å da fant de ut at noen små "lufte" hull inni selve hovedsylinderen var tette å dermed slapp den ikke trykket.. Denne ble byttet å problemet var vekke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med min gamle Audi 100 hvor bremsene låste seg når bilen ble varm, å verksted bytta både på det ene å det andre, hvor de blant annet først sjekka hovedsylinderen å sa denne var ok.. Men etter mange verkstedbesøk å like mye låsing så begynte de forfra å da fant de ut at noen små "lufte" hull inni selve hovedsylinderen var tette å dermed slapp den ikke trykket.. Denne ble byttet å problemet var vekke :)

hmm, hørtes jo ut som verkstedet kanskje burde ta en ny sjekk, men burde ikke alle hjulene ha låst seg da? dreier seg nemelig bare om venstre forhjul, og kanskje bakhjulene henger litt :confused:

Noe annet som gjør meg forvirret er det at her for ett par uker siden så funket plutselig bilen helt fint igjen helt til jeg stod på bremsen. da var problemet der igjen. En annen ting er at samme dagen jeg merket at de hang så knirket også bremsenpedalen når jeg presset den inn, dette ga seg neste dag, og har ikke komt igjen siden. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.