Anbefalte innlegg

Temp måleren på bilen fungerer ikke som den skal...

Den ligger død hele tiden mens jeg kjører, men når jeg stopper og står stille en stund med motoren igang, stiger den opp og viser temperaturen. Men så fort jeg begynner å kjøre igjen så faller den bare ned igjen...

 

Noen som har en idé om hva det kan være som er galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt faller den?

 

Faller den helt i bunne eller til f.eks. 60 grader?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den faller helt i bunnen. Der den står når tenninga ikke er på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være termostaten som har gått i stykker. Hvis den irrer fast på f.eks. full åpning vil motoren få for stor gjennomstrømining når du kjører, og tempen synker. Når du står stille, får radioatoren nesten ingen luftgjennomstrømning, og tempen stiger.

 

Dette skjedde på min Audi 100, og det var bare å bytte termostaten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å bytte denne da?

Noe man kan gjøre selv? vanskelig? dyrt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond-Martin Olaussen

Hvordan er det å bytte denne da?

Noe man kan gjøre selv? vanskelig? dyrt?

Kan fint byttes selv, og selve termostaten koster vel i underkant av 300kr. Er ikke akkurat vanskelig å bytte den, men litt knot. Mye rør og ledninger der den sitter, og jeg måtte ta en skrue fra oversiden, og en fra undersiden. Min var riktignok 10v, men tror det skal være ganske likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter denne termostaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trond-Martin Olaussen

Hvor sitter denne termostaten?

Den sitter til høyre på blokka når du står foran bilen. Litt under innimellom osv sitter det en liten "kuppel". Da går jeg som sagt ut ifra at dette er likt på 10v og 20v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilken bil det er snakk om, men går ut ifra at det er Coupe'n din?

Sjekk loddingene til tempføleren (sjekk til bensinmåleren) på kretskortet på baksiden av instrumentpanelet. Det er ofte at det er brudd her på skruene som går til instrumentet. Disse skruene fører jorden (-'en) til måleren. Og brudd = dårlig kontakt.

Ofte lurt å ha en lupe når man skal se etter brudd i loddingene, da det kan være vanskelig å oppdage med det blott øye!

Jeg loddet akkurat opp mine punkter på nytt. Dette var på en -93 A80.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Nå vet ikke jeg hvilken bil det er snakk om, men går ut ifra at det er Coupe'n din?

Sjekk loddingene til tempføleren (sjekk til bensinmåleren) på kretskortet på baksiden av instrumentpanelet. Det er ofte at det er brudd her på skruene som går til instrumentet. Disse skruene fører jorden (-'en) til måleren. Og brudd = dårlig kontakt.

Ofte lurt å ha en lupe når man skal se etter brudd i loddingene, da det kan være vanskelig å oppdage med det blott øye!

Jeg loddet akkurat opp mine punkter på nytt. Dette var på en -93 A80.

 

Er mulig det er dette som er feil.Men jeg har jo nettopp byttet hele instrumenthuset så det er rart hvid det skulle være samme feilen på begge to. Er jo mulig selvfølgelig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.