Ta av koppen på Audi 18" felgene?

Anbefalte innlegg

De orginale 18" felgene til Audi. Vet ikke hva de heter. Men for å komme til boltene må jeg ha bort flata foran. Er redd for at jeg kan ripe opp felgen om jeg bruker en skrutrekker inn i hakket. Hva skal jeg bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det to små hull i lokket? I så fall finnes det originalt en liten "dobbelkrok" til å trekke det ut med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De orginale 18" felgene til Audi. Vet ikke hva de heter. Men for å komme til boltene må jeg ha bort flata foran. Er redd for at jeg kan ripe opp felgen om jeg bruker en skrutrekker inn i hakket. Hva skal jeg bruke?

Plastkile er vel rette verktøy for jobben. Men det går med skrutrekker også hvis man er JÆVLA forsiktig. Få trekkern orntlig på innsida av dekselet og dra ut, ikke bende mot felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En flat skrutrekker med en fille etc over funker bra. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 2 små hul, men et lite spor til eks skrutrekker. Er disse 9 eika 18" felgene. Plastkile er det noe man får hos Audi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro det. Mekanikerne der har det hvertfall så kanskje du får kjøpe en.. ellers burde de vel ha sånnt på bilrekvisita forretninger..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med sånn sugekopp som man bruker til å bytte spotpærer? Evt frontruteholder for mobil/GPS/no? Eller noe med

sugekopp fra badet?

Plastkile følger det med noen mobilbraketter, for å smette de inn i dashen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare å vippe av eller er det mye fjærer og annet rart inne der som ikke er så lett å få på igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er snakk om RS4-1 her, da er det bare å vippe - sitter med klips. Men ja, det er enkelt å ripe opp felgen om du bruker f.eks skrutrekker.

Fikk du ikke med en slik plastvipper som er laga for å vippe ut disse? Fikk med dette når jeg handla mine hos Christer på dekkskift.no..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrutrekker virker, bare vær forsiktig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bildet av felgene. Håper dere kan fortelle meg hva disse heter. Fikk ikke med noe plastdings til å få av dette med. Hvor kan jeg få tak i dette?

felg1.jpg

felg2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes sikkert hos Møller. Følger med orginale RS4 felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De der er et helvette rett og slett. Mine hadde ikke det hakket der engang. Jeg måtte lage meg et custom verktøy som jeg puttet inn i de fake skruhullene og trekke den ut. Felgen tok jo skade av ingen ting :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.